فرهنگ و هنر

تربیت مدیران فرهنگی و تولیدی در تئاتر بچه‌های مسجد

در تئاتر بچه‌های مسجد تنها به دنبال تربیت هنرمند نیستیم بلکه به دنبال تربیت مدیران فرهنگی و تولیدی آینده نیز هستیم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، کوروش زارعی در آیین افتتاحیه نخستین رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت: جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در دهه ۷۰ شکل گرفت و به مرور داشت جایگاه خود را در بین جریان‌های تئاتر کشور تثبیت می‌کرد که کج سلیقگی‌های مدیریتی آن را متوقف کرد و پس از دو دهه توقف این کار دوباره از سر گرفته شده است.
زارعی با اشاره به اینکه ما در تئاتر بچه‌های مسجد تنها به دنبال تربیت هنرمند نیستیم بلکه به دنبال تربیت مدیران فرهنگی و تولیدی آینده نیز هستیم، گفت: در واقع می‌خواهیم در یک پروسه ۹ ساله محصول خوبی را در نیروی انسانی جریان تئاتر و سینما و مدیریت فرهنگی کشور داشته باشیم.
وی با اشاره به سند ۹ ساله تئاتر بچه‌های مسجد اظهار کرد: در سه ساله اول این سند به دنبال تدوین این اندیشه و مسیر هستیم که در این سه سال بچه‌ها مجهز به علم و آموزش می‌شوند و به صورت مرتب آموزش‌های متعددی خواهند دید. در سه ساله دوم بحث تولید و آزمون و خطا هست که بچه‌ها باید تولید کنند و آزمون و خطا داشته باشند تا در سه سال بعدی جریان تئاتر را به دست بگیرند و در سینما و تئاتر و تلویزیون عرصه هنرهای نمایشی کشور را مدیریت کنند و آثار درخشانی را به صحنه ببرند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه متاسفانه تئاتر ما امروز در وضعیت خوبی نیست، اظهار کرد: ما امروز تئانری نداریم که خانواده‌ها بتوانند به راحتی با حضور فرزندان خود به تماشای آن بنشینند و این مشکل به واسطه این است که جریان فرهنگ و هنر رها شده است و مسئولین برایشان مهم نیست که چه اتفاقی برای فرهنگ و هنر کشور می‌افتد. ما باید بتوانیم در جریانی که به راه می‌اندازیم تئاتر را به سمت و سویی ببریم که خانواده‌ها با خیال امن به تماشای تئاتر بنشینند.
زارعی با بیان اینکه جنگ امروز ما جنگ فرهنگی است، افزود: ما سال‌هاست که وارد جنگ نابرابردر این خصوص شده‌ایم و دشمن تأثیر خود را گذاشته است و فهمیده است که اکنون چه کار کند و چطور ما را در مسیر انحراف قرار بدهد و این فساد مطلق روزی به پایان خواهد رسید و آن موقع کاری از ما برنمی‌آید، بنابراین باید در این زمینه هوشیار باشیم.
وی با بیان اینکه پس از ۴۱ سال از انقلاب اسلامی امروز ما باید گارد دفاع خود را باز کنیم و به دشمن حمله کنیم و به آن نشان دهیم که ما در کجا ایستاده‌ایم، اظهار کرد: فصل دفاع تمام شده لست و باید یک حمله جانانه در عرصه هنر داشته باشیم
این مسئول خاطرنشان کرد: امروز هدف ما از تئاتر بچه‌های مسجد این است که بچه‌های خود را به سلاح علم مجهز کنیم و آنها را تقویت نماییم تا به جایی برسیم که در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند سخنان امام انقلاب را به جامعه عمومی معرفی و صادر کنند.
گفتنی است؛ نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) به همت حوزه هنری استان زنجان و با حضور کوروش زارعی هنرمند برجسته تئاتر و سینما، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دبیر جشنواره تئاتر فجر سال جاری، اساتید و پیشکسوتان عرصه تئاتر حسین فدائی‌حسین و محمدرضا آزاد، مسئولین استانی و همچنین نمایندگانی از استان‌های قزوین، مرکزی و همدان و ۳۵ مربی گروه تئاتر بچه‌های مسجد از استان‌های همجوار و زنجان به مدت ۳ روز از عصر شنبه ۴ لغایت ۶ تیرماه ۱۴۰۱ در اردوگاه شهید باکری فعالیت خود را آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا