سیاسی و اجتماعی

واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی

واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با هدف جذب گردشگران و اشتغالزایی در کوتاه مدت در دستور کار ما قراردارد.

به‌ گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سید سعید صفوی سه شنبه۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در ویدئو کنفرانسی بین سازمان اوقاف و امور خیریه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در آن اداره گفت: توسعه گردشگری مذهبی در بقاع متبرکه استان که قدمت تاریخی دارند و رسیدگی به امور و مرمت امامزاده‌ها و بقاع تاریخی نیازمند همکاری هر دو نهاد است.
صفوی با اشاره به لزوم همکاری‌های دو جانبه در راستای توسعه گردشگری مذهبی در استان، اظهارداشت: این سازمان در چهارچوب قوانین وزارت میراث فرهنگی و گردشگری همکاری لازم با اداره کل اوقاف خواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست مشترک با مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: سازمان اوقاف و میراث فرهنگی دو سازمان مرتبط هستند و تعامل و تفاهم هرچه بیشتر بین این دو سازمان آثار مهمی در زمینه برآورده شدن اهداف مورد انتظار از این دو سازمان درپی خواهد داشت.
مختار کرمی گفت: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با هدف جذب گردشگران و اشتغالزایی در کوتاه مدت در دستور کار ما قراردارد.
وی افزود: این بناهای تاریخی فرصتی بی‌نظیر برای توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان هستند که با کمک بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند ظرفیت‌های بالقوه این بخش را به بالفعل تبدیل کند. آثار تاریخی هر خطه نشان از هویت هر قوم و شهری دارد که نگهداری از آن وظیفه‌ای همگانی است.
در این دیدار دو طرف در رابطه با مسائل مربوطه و افزایش همکاری‌های مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا