اقتصاد

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از اولویت های اصلی ماست

تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از اولویت های اصلی اداره کل امور اقتصادی ودارایی است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌ بنیان در اقتصاد کشورها و نقش آن در تولید ناخالص ملی اظهار داشت این موضوع موجب افزایش توجه به حمایت از این شرکت ها و اهمیت آن در سال‌های اخیر در کشورشده است.
محمد رضا نادری بیان کرد، در این راستا پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه به طرح‌های دانش بنیان معرفی شده توسط پارک علم و فناوری استان، از اقدامات موثر این اداره کل و شبکه بانکی در حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان در استان بوده است .
وی ادامه داد، علاوه بر حمایت‌های مادی از جمله استفاده از مشوق های مالیاتی لحاظ شده در قانون ،و انجام دوره های آموزشی متعدد توسط ادارات کل اموراقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان موجب افزایش دانش و آشنایی اشخاص فعال در این حوزه شده است.
نادری تامین محل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در استان با کمک پارک علم و فناوری را نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در استان برشمرد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همچنین در راستای شناسایی اولویت‌های سرمایه گذاری در حوزه فناوری و دانش بنیان اظهار داشت، در این خصوص جلسات متعددی با روسای پارک علم و فناوری، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوران ارزش آفرین اشراق زنجان و مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان انجام شده است.
محمدرضا نادری در پایان یادآور شد، در این میان، پیگیری رفع موانع و مشکلات مطروحه و آسیب شناسی شرکت‌های دانش بنیان در استان و تهیه و تنظیم گزارش های تخصصی نیز از سایر اقدامات اداره کل امور اقتصادی و دارایی در این راستا می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا