علم و فناوری

شناسایی و دستگیری عامل سرقت ارز دیجیتال

شناسایی و دستگیری عامل سرقت ارز دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی خبر داد و گفت: کاربران فعال در زمینه ارزهای دیجیتال به هیچ عنوان از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر اقدام به نصب برنامه و اپلیکیشن نکنند.

سرهنگ  سیداحمد موسوی  افزود: در پی شکایت احدی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیر مجاز به کیف پول مجازی و کلاهبرداری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در یکی از  استان همجوار شناسایی و با هماهنگی قضایی‌دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

این مسئول انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرم خود اعتراف و بیان داشت، با هویت جعلی و جلب اعتماد قربانیان و با به دست آوردن اطلاعات شخصی حساب کاربری قربانی، ارز دیجیتال به ارزش حدود ۲ میلیارد ریال از ۶ شاکی کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ موسوی تاکید کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این امر مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

وی گفت: کاربران برای نصب برنامه‌های کاربردی مورد نیاز حتماً به فروشگاه‌های آنلاین معتبر مراجعه کنندو از به روز بودن و فعال بودن آنتی ویروس نصب شده بر روی تلفن همراه یا کامپیوترشان مطمئن شوند.

سرپرست پلیس فتای استان زنجان در پایان افزود: در صورت بروز هر گونه مشکل در فضای مجازی، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰در میان بگذارند تا در اسرع وقت، رسیدگی‌های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا