اقتصاداخبار ویژه

تولید بیش از ۹۴درصد از برق کشور توسط نیروگاه‌های فسیلی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرعامل توزیع برق استان زنجان در نشست خبری مدیران عامل صنعت برق استان زنجان به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف برق با حضور اصحاب رسانه با اشاره به اینکه رسانه‌ها بازوی توانمند صنعت برق برای فرهنگ‌سازی الگوی مصرف درست انرژی هستند، گفت: رسانه‌ها وظیفه نقد، نظارت و اطلاع‌رسانی دقیق و صادقانه را در جامعه به دوش دارند و باید بیش از پیش برای شکل‌گیری نگرش درست نسبت به الگوی مصرف انرژی در کشور یاری‌گر صنعت برق باشند.
پیام جوادی افزود: وضعیت مصرف انرژی در کشور ما با مقیاس و معیارهای مصرف در سطح جهان بسیار فاصله دارد.
وی اظهار داشت: مصرف انرژی و افزایش روزافزون آن در ایران بسیار بیشتر از متوسط سرانه جهانی است و بخشی از کاستی‌های اقتصادی و صنعتی کشور نیز از عدم بهره‌وری درست انرژی نشات می‌گیرد و به همین سبب باید به مدیریت مصرف و رعایت الگوی درست آن توجه بیشتری کنیم چرا که پیشرفت و توسعه رابطه مستقیمی با بهره‌گیری درست از منابع دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه تصویر زندگی بدون برق حتی برای چند ساعت دشوار و سخت است، تصریح کرد: برقی که روشنی بخش محیط زندگی ماست و بدون آن زندگی ما مختل خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه باید برای حفظ منابع و انرژی به عنوان امانت نسل‌های آینده تلاش کنیم، گفت: بیش از ۹۴درصد از برق کشور توسط نیروگاه‌های فسیلی تولید می‌شود و مصرف نادرست برق امروز، منابع فسیلی ما برای آیندگان را از بین می‌برد و از سوی دیگر آلایندگی زیست محیطی را نیز به همراه دارد و همین یک نکته برای درست مصرف کردن برق انگیزه بالایی است.
پیام جوادی افزود: ایجاد ناترازی تولید و توزیع برق در ماه‌های گرم سال و به ویژه ساعات میانی روز به سبب افزایش بی‌رویه مصرف برق و ورود لوازم سرمایشی است.
وی اظهار داشت: ناترازی در ساعات اوج مصرف فقط مختص ایران نیست و تقریبا در همه کشورهای جهان این ناترازی ایجاد می‌شود و بهترین راه‌کار برای گذر کم آسیب از این ناترازی مدیریت مصرف است که در کشورهای پیشرفته بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا