اقتصاد

ثبت نام ۷۵۰ نفر، دارای بیش از ۳ فرزند در سامانه نهضت ملی مسکن

۷۵۰ نفر متقاضی دارای بیش از سه فرزند در استان زنجان در قالب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان, مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تاکنون ۷۵۰ نفر متقاضی دارای بیش از سه فرزند در استان زنجان برای دریافت زمین یا واحد مسکونی در قالب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.
اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در پنجمین جلسه شورای مسکن، گفت: این جلسه با محوریت قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در حوزه مسکن تشکیل شده و در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان هم نسبت به اجرای این قانون برنامه ریزی و مدیریت لازم را دارد.
وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی با توجه به تکلیف قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانواده ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر هم مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، می‌توانند با مراجعه به قسمت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir/ با انتخاب گزینه«متقاضیان دارای سه فرزند به بالا (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)» در بخش نوع سرپرستی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و پس از ثبت‌نام از متقاضیان، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات حسب ضوابط و مقررات مربوطه انجام می‌شود.
اسماعیلی تاکید کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت وظایفی برای راه و شهرسازی تعریف شده و در این قانون برای متقاضیان مسکن سه فرزند به بالا، فرم (ج) قرمز به استناد قانون و برای فرزند سوم به بالا نادیده گرفته می شود.
وی افزود: تاکنون ۷۵۰ نفر متقاضی دارای بیش از سه فرزند در استان زنجان برای دریافت زمین یا واحد مسکونی در قالب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان متذکر شد: الگوی طراحی شده اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در نهضت ملی مسکن در محدوده لیل آباد در اشل ویلایی دو طبقه است.
اسماعیلی در پایان از همکاری مطلوب بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به پروژه های نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و افزود: زنجان اولین استان در سطح کشور است که مشکلی در بحث بانکی ندارد و برای تسریع در اجرای پروژه ها با چند بانک هم قرار داد منعقد شده تا نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا