اقتصاد

افتتاح فاز اول پروژه نهضت ملی مسکن صائین قلعه

26 پروژه عمرانی بنیاد مسکن زنجان با اعتباری بیش از 572 میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ایران اقدام به تأسیس نهادهای انقلابی کرد که فلسفه اصلی تأسیس این نهادها در راستای ترویج و گسترش ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه بود، اظهار داشت: تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، با هدف عمران، آبادانی و توسعه ی روستاها، نشان دهنده ی اهمیت و جایگاه اساسی محرومیت زدایی در اندیشه ی حکومت اسلامی است .
خواجه ای ادامه داد: این نهاد انقلابی از طریق ایجاد بستری مناسب و با استفاده از فرصت‎‎ها و پتانسیل‎‎ها به خوبی توانسته در جهت توسعه استان، به ویژه عمران و آبادانی روستاها، تثبیت جمعیت روستایی خدمات ارزشمند و ماندگاری بر جای گذارد. به طوری که اقدامات این نهاد در زمینه بازسازی مناطق سانحه دیده، محرومیت زدایی و عدالت اجتماعی به ویژه در راستای بهبود زندگی روستائیان کاملا مشهود است.
وی به برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دهه فجر امسال اظهار داشت: در این ایام ۲۶ پروژه عمرانی در حوزه عمران روستایی ، مسکن شهری و بازسازی و مسکن روستایی با اعتباری بیش از ۵۷۲ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: ۱۵ پروژه در زمینه اجرای طرح هادی ، ۷ پروژه در زمینه بهسازی مسکن روستایی و ساخت مسکن محرومین و ۳ پروژه در حوزه مسکن شهری افتتاح خواهد شد، همچنین افتتاح کارخانه تولید مصالح بنیاد مسکن در شهرستان خرمدره نیز از دیگر برنامه های این ایام می باشد.
وی از افتتاح فاز اول پروژه مسکن صائین قلعه در ایام اله دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاظر پروژه ۱۶ واحدی نهضت ملی صائین قلعه به اتمام رسیده و به زودی افتتاح خواهد شد.
خواجه ای خاطر نشان کرد: : پروژه های نهضت ملی مسکن در قالب ۱۲ پروژه(۱۱۵۱ واحد مسکونی) در شهرهای هیدج، صائین قلعه ، خرمدره ، قیدار و ابهر به عهده بنیاد مسکن است که روند اجرای این پروژه‌ها با برنامه زمانبندی شده مطابقت دارد.
خواجه ای با بیان اینکه، علاوه بر اجرای ۱۲ پروژه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر زنجان از سوی بنیاد مسکن در حال اجرا است، تصریح کرد: بخش اعظمی از پروژه های نهضت ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، در مراحل مختلف اجرایی اعم از فونداسیون، اسکلت، سفت کاری و نازک کاری ، بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد وگفت: تعداداجرای طرح هادی درروستاهای بالای۲۰ خانوار ، ۴۳۲ روستا می باشد، به طوری که می توان گفت؛ میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸/۲ % و در سطح کشور ۴۶/۲%است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
خواجه ای ، بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را از دیگر فعالیت های مهم این نهاد برشمرد و گفت: از مجموع ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، تا کنون ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است، و سعی بنیاد مسکن بر این است که با همکاری بیشتر بانک های عامل این میزان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به ۵۷ درصد برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا