اقتصاد

آغاز ساخت ۲ مدرسه در کوی شرق زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه در ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن پیوست فرهنگی و اجتماعی مورد توجه ویژه است، گفت: ساخت مسجد، مدرسه، فضای سبز و مجموعه های ورزشی در پروژه های نهضت ملی مسکن شرق و غرب استان زنجان لحاظ شده است.
اصغر اسماعیلی رسانه ها را رابط بین دستگاههای اجرایی و مردم یاد کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون رسانه ها همکاری بسیار سازنده و خوبی با اداره کل راه و شهرسازی استان داشتند.
وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی به واسطه ماموریت کاری خود در بخش‌های مختلف مشغول به کار است،ابراز کرد: این اداره کل در بخش راهسازی و ساخت محورهای اصلی و آزادراهی وظیفه بسیار خطیری دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، تعداد پروژه‌های در دست احداث حوزه راه در استان زنجان را هفت مورد اعلام کرد و گفت: مبلغ مورد نیاز برای احداث، بهسازی و تعریض این محورهای اصلی از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود و هر کدام از این پروژه ها ارتباط استان زنجان با استان‌های همجوار را برقرارو تسهیل می کند.
اسماعیلی با بیان اینکه محور زنجان به بیجار ارتباط با استان کردستان و محور زنجان به تکاب- تخت سلیمان نیز ارتباط با استان آذربایجان غربی را تقویت می‌کند،افزود: محور ترانزیت زنجان به قزوین، سه راهی سلطانیه- قیدار – کبودر آهنگ، محور زنجان -بناب – منجیل، محور کلور – درام و محور ابهر – قیدار از دیگر پروژه‌های فعال بخش راهسازی در استان زنجان است.
وی اجرای نهضت ملی مسکن را بخش اصلی ماموریت‌ اداره راه و شهرسازی استان یاد کرد و بیان داشت: به تبع شعار دولت سیزدهم اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته و تاکنون هم این استان در این خصوص موفق بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن ساخت ۷۱ هزار واحد مسکونی برای دوره چهار ساله استان در نظر گرفته شده است،گفت: از این تعداد ۲۷ هزار واحد مسکن حمایتی را تشکیل می‌دهد که در دو بخش شرق و غرب شهر زنجان احداث می‌شود و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی هم توسط بنیاد مسکن ساخته خواهد شد.
اسماعیلی تعداد واحدهای بخش خودمالکی که از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند را ۱۲ هزار واحد اعلام کرد و افزود: ۹ هزار واحد نیز در مناطق هدف بازآفرینی بازسازی خواهند شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان احداث می شود،گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر زنجان در دست ساخت است و خوشبختانه با سرعت خوبی اجرا می شود و پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و تمام پروژه های نهضت ملی مسکن فعال است و بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه پروژه های نهضت مسکن ملی با دو خط اعتباری تسهیلات بانکی و آورده مردم اجرا می شود،افزود: پیشرفت خوب پروژه های نهضت ملی مسکن مرهون حمایت‌های خوب متقاضیان است که همکاری لازم را برای تکمیل پروژه‌ها انجام می‌دهند.
اسماعیلی با بیان اینکه کنترل و پایش فنی پروژه‌ها در قالب مهندسین مشاور و نظام مهندسی به خوبی انجام می شود و علاوه بر این طرح پایش موردی پروژه‌ها در دستور کار است، افزود: این مهم به جد دنبال می شود تا کیفیت واحدهای مسکونی مورد تایید باشد و این اداره کل نسبت به ساخت و ساز و مصالح با کیفیت بسیار جدی است و همچنین بازید مستمر و منظم هر هفته با قوت انجام می شود.
وی با بیان اینکه در ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن پیوست فرهنگی و اجتماعی مورد توجه ویژه است،افزود: ساخت مسجد، مدرسه، فضای سبز و مجموعه های ورزشی در پروژه های شرق و غرب زنجان لحاظ شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ابراز داشت: ساخت دو مدرسه در کوی شرق زنجان آغاز شده و پیشرفت ۴۰ درصدی دارد و در سایت غرب نیز مدرسه ای با ۳۰ درصد در دست ساخت است و امسال هم دوباره ساخت دو مدرسه در غرب آغاز خواهد شد و بخشی از هزینه ساخت و آماده سازی زیرساخت‌ها توسط دولت تأمین شده و در قالب مولدسازی تأمین می‌شود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه همچنین ساخت مسجد و مجموعه های فرهنگی در این پروژه ها پیش بینی شده است، افزود: این اداره کل به ایجاد مراکز آموزشی در سایت های نهضت ملی مسکن برنامه ریزی و مدیریت لازم را دارد.
وی با بیان اینکه آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی دو ردیف اعتباری در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن می باشد، افزود: ما وضعیت سخت اقتصادی متقاضیان را درک می کنیم و با تمام توان نسبت به افزایش تسهیلات بانکی بسیار جدی هستیم و در این راستا وزارت راه و شهرسازی به جد پیگیر افزایش وام تسهیلات متقاضیان است که به امید خدا اگر موافقت شورای پول و اعتبار اخذ شود میزان تسهیلات مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کردند که طبق مصوبه روز گذشته سه شنبه در شورای پول و اعتبار، تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و با تحقق این مهم آورده متقاضیان کاهش می یابد.
اسماعیلی با بیان اینکه در پروژه‌ نهضت ملی مسکن دولت در فراهم کردن زیرساخت‌ها مشارکت می‌کند، اضافه کرد: در این پروژه‌ها تا زیرساخت‌ها فراهم نباشد پروژه‌ای آغاز نمی‌شود وخوشبختانه دستگاههای خدمات رسان در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در استان همکاری بسیار خوبی با اداره کل راه و شهرسازی استان دارند و امیدوارم این همکاری همچنان تداوم داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ متقاضی در زنجان به علت عدم واریزی آورده حذف نشده است، افزود: از متقاضیان درخواست دارم که واریزی را به موقع انجام دهند تا بتوانیم در اسرع وقت پروژه را تحویل بدهیم و در پروژه مهرآرا که ۱۰۲۴ واحد است، تاخیر مربوطه به آماده‌سازی منطقه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا