اقتصاد

دریافت بیش از ۳ هزار تسهیلات ودیعه مسکن در استان زنجان

۳ هزار و ۳۷۶ نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: متقاضیان زنجانی برای دریافت وام ودیعه مسکن از ۱۲ خرداد در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کنند.

بهزاد کردلو  با اشاره به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، گفت: طبق اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت متبوع، ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از روز پنج شنبه ۱۲ خرداد ماه از طریق «سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی» به نشانی http://saman.mrud.ir آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس پیرو تصمیم دولت برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در سال ۱۴۰۱ به مستاجران، ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات مذکور از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی http://saman.mrud.ir آغاز خواهد شد.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: به موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده ۴« قانون جهش تولید مسکن» به منظور حمایت از مستاجران در سال جاری تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق معرفی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

کردلو با اشاره به اینکه سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است، بیان داشت: نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ ساله است.

۳ هزار و ۳۷۶ نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

وی با اشاره به اینکه اعطای وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است، متذکر شد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ ۱۳۹۹.۷.۱ باشد.‌

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، با یادآوری اینکه طی سال گذشته ۲۲ هزار و ۶۶۲ نفر در این استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد ثبت نامی، تا پایان سال گذشته سه‌هزار و ۳۷۶ نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند و مبلغ پرداختی به این تعداد حدود ۸۴۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بوده است.

کردلو در پایان میزان تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ برای متقاضیان واجد شرایط در شهر زنجان را ۷۰ میلیون تومان و سایر شهرستانهای استان را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا