اقتصاد

افتتاح ۷ پروژه آموزشی استان زنجان در ایام الله دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،حمیدرضا اسلامی مدیر کل نوسازی مدارس استان، اظهار کرد: در دهه فجر امسال از ۷ پروژه آموزشی در قالب ۵۳ کلاس درس با ۶ هزار و ۴۲۰ مترمربع فضای فیزیکی و اعتبار ۴۳میلیارد تومانی در نقاط مختلف استان، بهره‌برداری می‌شود.
اسلامی با بیان اینکه تمام تجهیزات این مدارس تامین شده و آماده افتتاح هستند، تصریح کرد: این ۷ پروژه در شهرستانهای زنجان، طارم، خدابنده، خرمدره و ماهنشان بوده که با افتتاح و تحویل آنها بخش اعظمی از مشکل فضای آموزشی مناطق مذکور مرتفع میگردد.
وی بیان داشت: در ایام الله دهه مبارک فجر تعداد۱۳ پژوهشسرای موجود در سطح استان نیز به تجهیزات جدید و به روز، مجهز خواهند شد.
مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: تا پایان سال جاری، ۲ پروژه دیگر نیز با ۱۸ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.
وی در ادامه با بیان این که از۱۳۵ پروژه ابتدای سال، ۱۶ پروژه تا پایان سال تحویل آموزش و پرورش داده میشود، اضافه کرد:با تحویل این پروژه ها، ۱۱۹پروژه در قالب ۶۳۰کلاس در حال ساخت می باشد که ۴۹پروژه به صورت خیرساز با استعداد ۲۷۸ کلاس درس است که از این تعداد ۱۰۰ کلاس آن در تعهد خیرین و مابقی از محل اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: در تلاش هستیم تا مهرماه سال ۱۴۰۲ دیگر پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، با جذب اعتبارات مناسب آماده افتتاح کرده تا در مناسبت‌های پیش رو این پروژه‌ها نیز به بهره برداری برسند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اضافه کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، در پروژه های خیرساز باید در مناطق شهری ۵۰ درصد پروژه و در برخی مناطق محروم ۳۰ درصد آن توسط خیر آورده و یا ساخته شود.
اسلامی با بیان اینکه پروژه های خیرساز بعد تحویل از خیرین در ردیف اعتباری ملی و مشارکتی دولت قرار گرفته و از این ردیف اعتبار تکمیل میشوند، عنوان کرد: صد درصد تجهیز مدارس خیرساز توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه امسال در مجموع ۲۰ طرح را در استان عملیاتی کرده ایم، گفت: این پروژه ها در قالب تجهیز مدارس در طرح مهر بازگشایی مدارس و همچنین تجهیز ۱۳ پژوهشسرا در سطح استان، آسفالت ۱۰۵ هزار متر مربع محوطه مدارس استان و نیز ایزوگام ۵۶ هزار متر مربع بام مدارس نیازمند عایقکاری و ساخت ۱۶ مدرسه با ۱۱۲ کلاس درس است که با تحویل این پروژه ها ۱۴هزار و ۷۵۶ مترمربع به فضاهای موجود استان اضافه می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا