اخبار ویژهعلم و فناوری

افتتاح خانه شرکت های فناور کشاورزی در پایانه صادراتی استان زنجان

خانه شرکت های فناور کشاورزی در پایانه صادراتی استان زنجان با حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و دکتر افشارچی استاندار زنجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل پایانه صادراتی استان زنجان اظهار داشت: اولین مرکز نوآوری تخصصی هاب صادراتی و کشاورزی شمالغرب، فعال در حوزه صادرات محصولات کشاورزی که بطور دقیق بر فرآیند فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت محصولات از نحوه برداشت تا انبارمانی، بسته بندی و صادرات، بازار رسانی متمرکز بوده که در این مجموعه راه اندازی شده است.
مهندس عبداله اسماعیلیان افزود: وجود چنین مرکزی می تواند موجب توسعه فعالیت های اقتصادی در بخش کشاورزی شده و با حمایت و پشتیبانی جوانان و متخصصین بخش کشاورزی، باعث آشتی بخش علمی و فناوری با حوزه کشاورزی گردد.
وی گفت: این مرکز می تواند با حضور خود در عرصه مهم زنجیره غذایی، نقش بسزایی داشته باشد و با برگزاری رویدادهای تخصصی و استقرار شرکت های دانش بنیان، این امر را محقق نموده است.
اسماعیلیان با اشاره به برگزاری رویدادهای فناورانه افزود: در این مرکز نوآوری هدف از برگزاری رویدادها، کمک به استارت آپ ها با تمام امکانات به صورت فیزیکی و عملی می باشد؛ چرا که تیم ها با برگزاری رویدادهای عملی، رشد کرده و به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.
مدیرعامل پایانه صادراتی استان زنجان اضافه کرد: مرکز نوآوری به صورت تمام وقت و با تمام توان از این تیم ها و شرکت های متقاضی حمایت می کند.
مهندس عبداله اسماعیلیان افزود: هر ایده که در زمینه کشاورزی، بسته بندی، بازاریابی و فروش محصولات باشد، می تواند در این مرکز استقرار پیدا کند و از حمایت های پارک علم و فناوری استان زنجان در پایانه صادراتی بهره مند شود.
وی در پایان افزود: تفاهم نامه همکاری بین مرکز نوآوری هاب صادراتی کشاورزی شمالغرب کشور و پارک علم و فناوری استان زنجان به منظور حمایت علمی، پژوهشی و فناوری در زمینه های برگزاری رویداد، استقرار شرکت های دانش بنیان و استفاده این شرکت ها از خدمات پارک من جمله معافیت های مالیاتی و ارائه تسهیلات از منابع پارکی و استانی و برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه کشاورزی امضا و طبق ضوابط قانونی فعالیت می نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا