فرهنگ و هنر

قصه های حاج بابا برای کودکان زنجانی

جلد سوم کتاب «قصه‌های حاج بابا» با بهره‌مندی از ضرب‌المثل‌های کهن آذری و با رویکرد تربیتی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان چاپ و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،کتاب «قصه‌های حاج بابا (۳)»، با رویکرد تربیتی و اخلاقی دربردارنده مفهوم ضرب‌المثل‌ «آتاسئنا خئیری اولمایان کیمه خئیری اولار؟» است که در قالب خاطره برای گروه سنی کودکان و نوجوانان در ابعاد خشتی و در ۲۸ صفحه مصور با تیراژ یک‌هزار و ۱۰۰ توسط انتشارات دانشمند کوچک برای گروه سنی کودک و نوجوان چاپ و منتشر شده است.
نویسندگی کتاب «قصه‌های حاج بابا(۳)» بر عهده وریا نیک‌منش بوده است و مریم هاشم‌نژاد نیز تصویرسازی داستان را برعهده داشته است.
این کتاب جلد سوم از مجموعه «قصه‌های حاج بابا» است که براساس ضرب‌المثل‌های کهن آذری چاپ و منتشر شده است. در جلدهای (۱) و (۲) این مجموعه پدربزرگ با استفاده از دو ضرب‌المثل «آلله بیر قاپینی باغلاسا، آیری قاپی آچار» و «ایش قالسا، اوستونه قار یاغار…» برای دو نوه‌اش «آیدین» و «آیلار» از خاطرات خود تعریف می‌کند… .
در هر جلد از مجموعه کتاب «قصه‌های حاج بابا» یکی از ضرب‌المثل کهن و بومی استان توسط کارگروه‌های حوزه هنری زنجان انتخاب و پس از نگارش داستان در قالب کتاب تصویرسازی می‌شود. این مجموعه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با محتوا و مضامین چکیده سخنان بزرگان و پیشینیان که هر کدام از آنها فلسفه و داستان خاصی را با مضامین تربیتی، اخلاقی و هدایتی بیان می‌کند؛ تولید، چاپ و منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا