علم و فناوری

امضا تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ جلسه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید و ادیبی عنوان کرد: در سالی که گذشت همکاری خوبی بین پارک استان و آموزش و پرورش صورت گرفته و با هماهنگی های انجام شده قرار است تا پارک علم و فناوری استان زنجان در بحث درس کارآفرینی ورود کند و با تدریس و روش ایجاد کسب و کار کمک حال دانش آموزان باشند.
در ادامه احسان خواصی؛ معاون پارک علم و فناوری استان زنجان افزود: هدف از راه اندازی خانه های خلاق، آشنایی دانش آموزان با فضاهای کسب و کار و ایده پروری است تا دانش آموزان پس از یادگیری و آموزش های مرتبط نسبت به برنامه ریزی برای آینده خود در فضاهای تجاری کشور اقدام نمایند.
وی گفت: در رویداد هم آفرین که ویژه دانش آموزان پسر برگزار گردید منجر به تشکیل چندین تیم موفق شد و پس از آن با راهنمایی و مشاوره های صورت گرفته توانستند در رویدادهای استانی نیز مقام اول را کسب نمایند و برنامه داریم تا رویداد هم آفرین را ویژه دانش آموزان دختر هم برگزار کنیم.
عباسعلی زمانی؛ رئیس پارک علم و فناوری نیز در جلسه مذکور ضمن اعلام خرسندی از روند همکاری های دوجانبه گفت: بحث خلاقیت و استارت آپ مختص امروز نبوده و این امر از اولین روز متولد شدن بشر وجود داشته و چیزی که مهم است هدایت بوده و بهره وری و تسهیل گری نقش بسزایی در این امر دارد.
زمانی افزود: ایده های موفق باید رشد پیدا کند و این امر با آموزش و توجه قابل اهمیت میسر خواهد شد.
رئیس پارک استان مطرح کرد: آموزش و پرورش همراهی خوبی داشته و توانستیم در زمینه نوآوری و خلاقیت قدم های موفق و ارزشمندی را برداریم و با توجه به انتظار مردم از آموزش و پرورش با ید این برنامه ها به طور جدیت صورت پذیرد.
زمانی در ادامه افزود: ما با تمام توان کنار نهاد مقدس آموزش و پرورش ایستاده ایم و در زمینه آموزش های مدنظر و راه اندازی خانه های خلاق کمک حال هستیم تا با شناسایی خلاقیت های دانش آموزش و پرورش این عزیزان قدم موثری برای آینده کشور برداریم.
در ادامه علی اسماعیلی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: ما موظفیم تا با نیازهای نسل جدید همراه شویم و با خلق و خوی این نسل در یک مسیر متوازن قرار بگیریم و تربیت ما در شرایط فعلی باید ترکیبی از تربیت سنتی و مدرن باشد و از موقعیت موجود به نفع خود استفاده کینم.
مدیر کل آموزش و پرورش افزود: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص کسب و کار و با توجه به شعار سال ۱۴۰۲ جلسه فوق تشکیل شده و در آموزش و پرورش می توان با آموزش دانش آموزان آینده ای روشن ساخت و بحث کارآفرینی با رویکرد شناسایی خلاقیت دانش آموزان صورت پذیرد.
اسماعیلی گفت: ما برای معرفی و آموزش های کسب و کارها با چالش هایی مواجه هستیم و با فرهنگ سازی باید برای رفع این موارد اقدام نمائیم.
وی در ادامه مطرح کرد: تا توان داریم با حمایت مادی و معنوی در کنار پارک هستیم و با راه اندازی خانه های خلاق و کسبو کارهای موفق میتوانیم نسبت به معرفی این دستاوردها و موفقیت های منحصر به فرد به خانواده های دانش آموزان و آشنایی ایشان با این اقدامات، فرهنگ جدیدی در تعیین رشته دانش آموزان پدید خواهد آمد.
در پایان تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری استان زنجان و اداره کل آموزش و پرورش با موضوع تاسیس، راه اندازی و صدور مجوز راه اندازی خانه های خلاق به امضای طرفین رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا