اقتصاد

آبرسانی به ۷۰ روستای خدابنده در قالب طرح جهاد آبرسانی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مشاور وزیر نیرو و رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی کشور در حاشیه بازدید از طرح های آبرسانی به شهرستان خدابنده گفت: در چارچوب قرارداد دوم محرومیت زدایی ۱۵۷ روستا در استان زنجان آبرسانی می شود که از این تعداد حدود ۷۰ روستا در شهرستان خدابنده قرار دارد.
میثم جعفرزاده اظهار کرد: پیش از این کار آبرسانی به ۵۷ روستا در استان زنجان در قالب مرحله نخست جهاد آبرسانی آغاز شده که این طرح با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریالی، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: با اجرا و تکمیل طرح های جهاد آبرسانی در استان زنجان، میزان بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در این استان به ۸۴ درصد می رسد.
وی بیان داشت: طی دو سال اخیر ۱۸۵ روستا در استان زنجان رفع تنش آبی شده و در مجموع ۳۶۸ کیلومتر خطوط انتقال آب احداث شده و توسعه یافته است.
این مسئول خاطرنشان ساخت: با توجه به پیشرو بودن استان زنجان در اجرای طرح های جهاد آبرسانی، اتمام فاز نخست این طرح در کشور، در سفر رئیس جمهور به استان زنجان اعلام خواهد شد.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: شهرستان خدابنده با تنش آبی و خشکسالی مواجه بوده که خوشبختانه با نگاه ویژه وزارت نیرو، طرح های خوبی در حوزه آبرسانی این شهرستان در دست اجرا می باشد.
سید البرز حسینی با اشاره به بازدید از طرح های جهاد آبرسانی در شهرستان خدابنده گفت: اجرای طرح آبرسانی به ۱۴ روستای مجتمع شهید سلیمانی مشتمل بر احداث ۵۷ کیلومتر خط انتقال، ۸ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۱۶۰۰ متر مکعب و ۳ باب ایستگاه بین راهی و آبرسانی به شهر کرسف از جمله این طرح ها بودند.
وی ادامه داد: بازدید از طرح های آبرسانی به روستاهای اولی بیک، مصر آباد، برون، چقلی سفلی، لاچوان و مسگر نیز از دیگر طرح هایی بودند که در این سفر مورد بازدید قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز در این بازدید با اشاره به چالش آبرسانی پس از چندین سال خشکسالی در شهرستان خدابنده گفت: طرح های متنوعی از محل های اعتباری گوناگون در این شهرستان در دست اجرا می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا