پزشکی و سلامت

وزارت بهداشت و نظام‌پزشکی یک هدف مشترک دارند

در دوره‌های مختلف این تصور وجود داشت که مجموعه وزارت بهداشت و سازمان نظام‌پزشکی رقیب یکدیگر هستند ولی چنین برداشتی صحیح نیست چرا که این دو مجموعه دارای اهداف مشترکند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ویژه‌مراسم کلنگ‌زنی احداث ساختمان مرکزی نظام‌پزشکی مرکز استان زنجان، بر شناسایی امکانات و ظرفیت‌های موجود جهت تقویت همکاری دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و سازمان نظام پزشکی تاکید کرد و گفت: تقویت همکاری فی‌مابین موجب ارتقای هر دو مجموعه و به تبع آن افزایش سطح سلامت جامعه خواهد شد.
دکتر حسن بختیاری با اشاره درهم‌تنیدگی وزارت بهداشت و سازمان نظام‌پزشکی اظهار کرد: در دوره‌های مختلف این تصور وجود داشت که مجموعه وزارت بهداشت و سازمان نظام‌پزشکی رقیب یکدیگر هستند ولی چنین برداشتی صحیح نیست چرا که این دو مجموعه دارای اهداف مشترکند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اهمیت جایگاه NGOها و سازمان‌های مردم‌نهاد در دنیا، خاطرنشان کرد: اگر این سازمان‌ها به طور تخصصی در حوزه سلامت فعالیت نمایند، تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: تحول و پیشرفت در حوزه سلامت جز با تعامل جدی بخش‌های دولتی و خصوصی و استفاده‌ی متقابلِ این دو بخش از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر حاصل نمی‌شود.
دکتر بختیاری نقش دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و سازمان نظام پزشکی در مدیریت کرونا را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: پیک ششم کرونا از کشورهای غربی آغاز شد و بر اساس الگوی اپیدمیولوژیک انتظار می‌رفت سیر نزولی ابتلاء در آن کشورها زودتر اتفاق بیفتد. در حالی که ایران خیلی زودتر از آنان موفق به مهار کرونا شد و زمانی‌که آمار قربانیان کرونا در کشورهای غربی چندصد نفر در روز بود، این آمار در ایران به زیر ۵نفر و حتی صفر رسید و این موفقیت جز با همکاری و همراهی تمام نقش‌آفرینان حوزه سلامت در بخش دولتی و خصوصی حاصل نمی‌شد.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های سازمان نطام‌پزشکی در حوزه دارو و تجویز منطقی آن بسیار حائز اهمیت است چرا که منجر به عوارض دارویی کمتر و در نهایت، ارائه خدمات بهتر خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن اعلام آمادگی این دانشگاه جهت هرگونه همکاری با سازمان نظام‌پزشکی، اظهار کرد: این همکاری و همیاری مایه‌ی مباهات است و امیدواریم در کنار هم بتوانیم گام‌های موثری در راه اعتلای سلامت استان برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا