اخبار ویژهدین و مذهب

مراسم اعتکاف «مادر و دختری» در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ حجت‌الاسلام سعید احمدی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان از آغاز ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف از اواسط هفته آینده خبر داد و اظهارداشت: برآورد ما از مراسم اعتکاف امسال حداقل به ۲ هزار تا ۵۰۰ تا ۳ هزار معتکف برسد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به استقبال نوجوانان و جوانان از مراسم اعتکاف تصریح کرد: به احتمال قوی امسال در حوزه دانش‌آموزی افزایش حضور ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته در این مراسم معنوی را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف یکی از بهترین‌ فرصت‌ها برای خلوت کردن سه روزه با خداوند متعال است، گفت: همه مجموعه‌های تربیتی که در زنجان به نوعی در حوزه دانش‌آموزی و نوجوان فعالیت می‌کنند با محوریت بنیاد نوجوان سازمان تبلیغات در حوزه دختران و پسران در این مراسم همکاری خواهند داشت.
حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم اعتکاف ۳۰ مسجد در نظر گرفته شده است که طبق بررسی‌های به عمل آمده از این تعداد ۲۲ یا ۲۰ مسجد انتخاب می‌شوند، افزود: با توجه به حضور فعال مادران و دختران در مراسم معنوی اعتکاف، امسال دو مسجد برای اعتکاف‌«مادر و دختری» یا«مادر فرزندی»در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه جلسات متعددی با دست‌اندرکاران برنامه مراسم اعتکاف برگزار شده است، ادامه داد: در این راستا درصدد هستیم همه زیر ساخت‌ها را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی آماده کنیم.
احمدی با اشاره به افزایش هزینه‌های اقلام حتی بسته‌های فرهنگی برای توزیع در بین متعکفین ادامه داد: با پشتیبانی یکی از موکب‌ها بحث تغذیه متعکفین تامین می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا