اخبار ویژهپزشکی و سلامت

رشد ۲۵ درصدی آموزش های هلال احمر استان زنجان

در سه ماهه نخست امسال آموزش های هلال احمر استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حکمت اله هاشمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تلاش هستیم با ارائه این آموزش ها فرهنگ خود امدادی را جهت پیشگیری از خسارت های جانی و مالی در حوادث و بلایای طبیعی کاهش دهیم.
وی تاکید کرد: با توسعه و گسترش فعالیت های آموزشی برای علاقمندان قشرهای مختلف جامعه باید” هر خانه یک امدادگر” را محقق کنیم.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به همین منظور در سه ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۲۸۴ نفر در سطح استان زنجان در قالب ۳۰۴ دوره از آموزش های هلال احمر بهره مند شده اند.
هاشمی تاکید کرد: این دوره ها مربوط به آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، کمک های اولیه ۲۲ ساعته، آموزش همگانی خانه های هلال، پایه داوطلبی، مهارت های اولیه در شرایط اضطراری، آموزش دوره های تخصصی باز آموزی برای طرح امداد و نجات تابستان و طرح همتا بوده است.
وی تصریح کرد: آموزش های هلال احمر در سطح شهرها و روستاها، دستگاه های اجرایی، مراکز نظامی، انتظامی، مدارس، بوستان ها، محلات، مساجد، خانه های هلال و پایگاه های امداد و نجات جاده ای ارائه شده است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فراگیران علاقمند پس از گذراندن دوره های مقدماتی مورد نیاز می توانند از آموزش های تخصصی نیز بهره مند می شوند.
هاشمی خاطرنشان کرد: برای فراگیران گواهینامه صادر می شود و این آموزش ها در شهرستان های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری و با قوت بیشتری ادامه دارد.
وی افزود: علاقمندان برای بهره مندی از آموزش های هلال احمر می توانند با مراجعه به خانه های هلال در سطح شهرها و روستاها، محلات، مساجد، ادارات، دهیاری ها ثبت نام خود را قطعی کنند.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این علاقمندان به فراگیری آموزش های هلال احمر می توانند با مراجعه به واحد آموزش شعب هلال احمر در شهرستان ها ثبت نام خود را قطعی کرده و وارد دوره های آموزشی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا