اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

راه‌اندازی ۴۰ خانه‌ محیط زیست در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:تا پایان سال ۱۴۰۱ خانه محیط زیستی فعال می شود.

روح الله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به افتتاح خانه محیط زیست مستقر در سازمان فرهنگی شهرداری اظهار کرد: این خانه‌ها بستر اصلی برای مطالبه‌گری ، گفت و گو و حل مشکلات محیط زیست هر منطقه است و این فرصت را برای همه مردم فراهم می‌کنند تا دغدغه‌های محیط زیست، سلامت و حفظ محیط زیست مبتنی بر معیارها و استانداردهای متعالی هر منطقه، مطرح شود.

وی خانه‌ محیط زیست را خانه همه مردم دغدغه‌مند نسبت به محیط زیست خواند و ضمن تقدیر از اقدامات بسیار خوب شهرداری زنجان در حفاظت محیط زیست گفت: تاسیس این خانه‌ها را باید به فال نیک گرفت چرا که باید گفت‌وگو و حرف‌های یکدیگر را تحلیل و آنالیز کنیم و از دل آنها به راهکارهایی برای حل معضلات و مشکلات محیط زیست برسیم.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به اینکه استان در تحقق تاسیس خانه‌های محیط زیست با مشارکت مردم و نهادهای آموزشی و فرهنگی پیشرو بوده است، گفت: زنجان بستر تمدن محیط زیستی است، تعمق در محیط زیست این شهر، به بهترین شکل ممکن آینده نگری پیشینیان این سرزمین را به ما نشان می‌دهد.
وی افزود: زنجان همواره بستر حمایت از محیط زیست بوده و همواره بزرگانی از بدو شکل‌گیری تمدن در این منطقه، فهم آمایش سرزمین و چگونگی حفاظت محیط زیست و راه‌های مقابله با بحران‌های احتمالی محیط زیست را تشخیص داده‌اند ؛ کماکان این منطقه محل تولید فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کشور است و راه‌اندازی ۴۰ خانه‌ محیط زیست مصداق همین موضوع است.
مرادی تصریح کرد: خانه‌های محیط زیست تمام مطالبه‌گری‌ای را که لازم است در حوزه محیط زیست از دستگاه‌های مسئول، با شناخت دقیق مسائل این حوزه داشته باشند. معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: این خانه‌ها همچنین در زمینه بررسی و شناسایی مسائل حوزه کاری خود، به همکاران ما در سازمان حفاظت محیط زیست مشاوره خواهند داد و با مطالبه‌گری جلوی خیلی از تخریب‌های احتمالی در حوزه محیط زیست را خواهند گرفت.
وی گفت: خانه‌های محیط زیست توسط سازمان حفاظت محیط زیست با هدف آموزش و مشارکت مردم در ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست راه‌اندازی شده‌اند.
مرادی با اشاره به اینکه اهداف متعالی منشور محیط زیستی در خانه‌های محیط زیست دنبال می‌شود، گفت: هدف اصلی این طرح، مردمی سازی مسایل و مشکلات محیط زیست و ارتقای سطح فرهنگ محیط زیستی جامعه و تبیین اهداف توسعه پایدار در بین همه اقشار مردم است.
وی گفت: برنامه اصلی ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۱ مورد افتتاح خواهد شد و تاکنون ۸۶ خانه محیط زیست افتتاح شده است.
معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در دولت کار نمایشی نداریم و قطعا فعالیت خانه های محیط زیست قطعا تاثیرگذار خواهد بود، گفت: این نوید را می دهیم که چراغ خانه‌های محیط زیست همیشه روشن خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در کل کشور فقط ۳ هزار و ۷۰۰ محیط بان داریم، گفت: فعالیت خانه‌های محیط زیست به حفاظت از این میراث ارزشمند کمک خواهد کرد.

گفتنی است خانه محیط زیست شهرداری با هدف مطالبه گری محیط زیست، گفتگو برای کنش گری فعالان محیط زیست، ایجاد فضای گفتگو بین مدیران اجرایی و مردم، نسل سازی با آموزش کودکان نسبت به محیط زیست و اتخاذ تدابیر مناسب با رویکرد مدیریت یکپارچه شهری به ویژه در بحث پسماند و سایر پروژه های اجرایی شهر و… ایجاد شده است.
شایان ذکر می باشد درحال حاضر با افتتاح ۴۰ خانه محیط زیست زنجان تعداد آنها به ۱۲۶ خانه در کشور رسیده است.

نرگس محمودی کد خبرنگاری ۴۶۳۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا