پزشکی و سلامت

باید به سلامت بانوان ایرانی بیش از پیش فکر کنیم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر علیرضا زالی در مراسم جشن ایرانداخت که به مناسبت گرامیداشت مقام زن و مادر با اشاره به مسئولیت اجتماعی دانشگاه، بر ضرورت آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف مربوط به زنان به ویژه حوزه سلامت تاکید کرد و اظهار داشت: اگر امروز سلامت بانوان را با نگاه مسئولانه، آسیب شناسی کنیم می توان به عنوان یک الگو به کل کشور تسری داد.
وی ضمن ابراز تاسف از مراجعه دیرهنگام زنان ایرانی برای درمان در برخی از سرطان ها، گفت: متاسفانه بانوان ایرانی به دلیل مشغله‌های زیاد کمتر به سلامت و غربالگری بیماری‌های سرطانی توجه و اغلب دیر مراجعه می کنند؛ درحالی که بیش از دو سوم سرطان های منتسب به زنان(سرطان دهانه رحم و پستان) با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است.
وی به بسته های متنوع حمایتی طراحی شده برای بانوان توسط مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه و معاونت دانشجویی و فرهنگی اشاره کرد و ضمن اعلام موافقت هیات رییسه این دانشگاه با برخی از این موارد خاطرنشان کرد که پیگیری های لازم دراین خصوص انجام می شود.
به گفته دکتر زالی امروز ۶۲ درصد از پرسنل دانشگاه را بانوان تشکیل می دهند که نیمی از آنان مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس دارند. همچنین حدود نیمی از اعضای هیات علمی دانشگاه را زنان تشکیل می دهند و هرم هیات علمی دانشگاه به سمتی حرکت می کند که سهم بانوان بیش از آقایان است.
رییس دانشگاه با اشاره به آمار دانشجویان نوورود خاطرنشان کرد که امسال ۵۲ درصد دانشجویان نوورود دختر بودند و در حوزه تحصیلات تکمیلی نیز ۶۳ درصد زنان و در فلوشیپ ۸۰ درصد و در دستیاری نیز ۶۰ درصد فراگیران را زنان تشکیل دادند.
وی با اشاره به سهم بالای زنان در حوزه‌های اشتغال و تحصیل در این دانشگاه گفت: هم اکنون ۴۰۳ مدیر میانی زن و ۱۶ مدیر پایه در این دانشگاه فعالیت دارند. این حاکی از وجود فرصتهای برابر در حوزه های تخصصی، مدیریتی، کارمندی و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه است که می تواند به عنوان یک الگوی موفق در کشور باشد.

نرگس محمودی کد خبرنگاری۴۶۳۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا