اقتصاد

افزایش مصرف گاز زنجانی ها به یک میلیون مترمکعب

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مصرف گاز در زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش یک میلیون مترمکعبی داشت و به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب رسید.
رحیم سلیمانی ‌نژاد از افزایش یک میلیون مترمکعبی گاز در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: استان زنجان در ۲ روز گذشته به عنوان سردترین استان کشور بوده است که در رکوردی جدید؛ مصرف گاز استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب رسید.
وی اظهار کرد: رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان و هم‌استانی‌های گرامی می‌تواند یاریگر شرکت گاز در تامین انرژی مورد نیاز شهروندان باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه باید به این موضوع مهم توجه داشت که قطعی گاز و اتصال مجدد آن مشکلاتی را به دنبال دارد، افزود: بیش از ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا قطعی گاز در محدوده ای، متصل شود که همین مساله معضلاتی را برای شهروندان به دنبال دارد.
سلیمانی ‌نژاد ادامه داد: به دنبال افزایش مصرف، میزان کسری انرژی گاز باید از محلی جبران شود، چون میزان تولید پاسخگو نیست و باید با اعمال محدودیت در مصرف، راهی برای تامین سوخت فراهم کرد.
وی با بیان اینکه با توجه به افزایش مصرف، محدودیت‌ها همچنان در واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اعمال می‌شود، اظهار داشت: این محدودیت‌ها برای صنایع سیمان، آجرپزی و نیروگاه‌های کوچک و بزرگ شامل قطع گاز است و در صنایع فولاد و دیگر صنایع مصرف گاز محدود شده تا جریان گاز بخش خانگی با خللی مواجه نشود.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می‌شود اداره‌ها درجه وسایل گرمایشی خود را در حد ۱۸ درجه و مشترکان، دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه جویی شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا