اقتصاد

توسعه شبکه گازرسانی در استان زنجان

توسعه شبکه گازرسانی در استان زنجان و ارائه خدمات پایدار از رشد قابل توجهی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: امسال؛ جایگزینی ۴۱ هزار متر مکعب سوخت پاک گاز طبیعی در بخش صنعتی استان هدف گذاری شده است.
رحیم سلیمانی نژاد افزود: گاز زنجان با گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنایع غیر مشمول و مشمول مصوبه شورای اقتصاد؛ درصدد جایگزینی ۴۱ هزار متر مکعب بر ساعت سوخت پاک گاز طبیعی به جای سوخت های میان تقطیر در سال ۱۴۰۲ است.
وی با تاکید بر سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های فسیلی نظیر مازوت و فرآورده های میان تقطیر؛ تصریح کرد: توزیع گاز در محورهای صنعتی و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای بهره مندی متقاضیان مستقر در مسیر اجرای خطوط گازرسانی؛ اقدامی است که در راستای حمایت از بخش تولیدی و صنعتی استان، با جدیّت پیگیری می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به عملکرد سال گذشته در بخش گازرسانی به صنایع افزود: در سال گذشته با جایگزینی ۱۴۴ هزار و ۸۴۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش صنعتی، تعهدات اجرایی در این بخش ۱۱۶ درصد تحقق داشته است.
سلیمانی نژاد ابراز کرد: امسال برای تأمین گاز بخش صنعتی؛ اجرای ۲۲ کیلومتر شبکه گاز پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه توسعه شبکه گازرسانی در استان زنجان و ارائه خدمات پایدار از رشد قابل توجهی برخوردار است؛ اذعان داشت: گازرسانی به صنایع در رشد اقتصاد، افزایش بهره وری و اشتغال زایی، کاهش آلاینده های زیست محیطی، جلوگیری از قطع درختان، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و صرفه جویی در مصرف سوخت نقش بسیار مهم و کاربردی داشته و از دستاوردهای مهم و قابل توجه جایگزینی گاز طبیعی با سوخت های میان تقطیر در صنایع استان است.
وی بخش صنعت را موتور محرکه اقتصاد استان و کشور توصیف و اظهار کرد: با اتمام گازرسانی روستایی مهم ترین هدف شرکت نهادینه سازی مصرف بهینه و استاندارد گاز طبیعی در بخش خانگی و انتقال گاز صرفه جویی شده به بخش های صنعتی، نیروگاهی در راستای ایجاد ارزش افزوده و حفظ محیط زیست خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه بازگرداندن مصرف گاز به مدار مصرف بهینه و جلوگیری از هدررفت این سرمایه ملّی وظیفه همگانی در رسیدن به توسعه پایدار است؛ افزود: ادامه گازرسانی به واحد های تولیدی و صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد اقدامی دیگر در ارائه خدمات گازرسانی است که از زمان اجرای مصوبه شورای اقتصاد تا پایان ۱۴۰۱، گاز ۱۸۷ صنایع عمده مشمول مصوبه تأمین و گازدار شده است و تأمین گاز ۲۴ واحد تولیدی و صنعتی متقاضی در دستور کار گاز زنجان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا