اقتصاد

۸۹ درصد از خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند

بیش از 6 هزار و 750 خانوار روستایی در استان زنجان از نعمت گازطبیعی بهره مند می شوند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با اتمام گازرسانی به روستاهای در دست اقدام تا پایان امسال و تامین گاز بیش از ۶ هزار و ۷۵۰ خانوار روستایی؛ درصد خانوار روستایی بهره‌مند از گاز استان به بیش از ۹۱ درصد افزایش می‌یابد.

رحیم سلیمانی‌نژاد با بیان این مطلب، افزود: در حال حاضر ۱۱۴ روستا با ۶ هزار و ۷۵۹ خانوار در دست اقدام است تا درصد پوشش گازرسانی روستایی در استان زنجان به بیش از ۹۱ درصد برسد.

وی با اعلام این‌که ۴۰ روستای دیگر نیز با یک هزار و ۶۲۶ خانوار در دست طراحی است؛ ابراز کرد: در مسیر گازرسانی روستایی؛ همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مطابق با تعیین برنامه کشوری؛ گام‌های موثری در اجرای طرح های گازرسانی روستاهای استان برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان بررسی امکان اخذ مجوز گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوارِ فاقد گازِ باقیمانده را از نیز دیگر برنامه های در دست اقدام شرکت گاز استان زنجان در سال جاری برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۱ روستای باقیمانده زیر۲۰ خانوار در استان وجود دارد که آمار اشتراک برق آن‌ها اخذ و در حال بررسی مجدد برای امکان گازرسانی؛ مطابق با شیوه نامه گازرسانی به روستاها هستیم.

سلیمانی نژاد با اعلام این‌که یکی از مهم ترین برنامه های شرکت گاز استان زنجان؛ گازرسانی به روستاهای باقیمانده با هدف ایجاد رفاه عمومی و برقراری عدالت اجتماعی است؛ تصریح کرد: این اقدام موجب جایگزینی گاز با سوخت مایع شده که علاوه بر جلوگیری از قطع درختان، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش میزان قابل توجهی آلودگی ناشی از سایر سوخت ها؛ نقشی مهم در تولید برق؛ افزایش ظرفیت صادرات و سایر فرآورده ها ایفا می کند.

وی در پایان، با بیان این‌که در حال حاضر ۱ /۸۹ درصد از خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند؛ تصریح کرد: با اقدامات و تلاش های شبانه روزی و تسریع در گازرسانی به روستاهای استان؛ در حال حاضر بالاتر از نرم ۸۵/۵ درصدی کشور هستیم که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم شاخص گازرسانی روستایی استان زنجان به ۹۵ درصد بهره مندی افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا