اقتصاد

قرارداد بیش ۱۰ هزار هکتار کشت گندم آبی در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در گفتگوی اختصاصی گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۲۰ هکتار کشت قراردادی گندم آبی سال زراعی ۱۴۰۲–۱۴۰۱ در استان زنجان اجرایی شده است.
ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: کشت قراردادی ۱۰ هزار و ۷۲۰ هکتار در قالب ۱۱۳۰ قرارداد از گندمکاران به ثبت رسیده و از مزایای کشت قراردادی گندم آبی استفاده می کنند.
زمانی اظهار کرد: در استان زنجان ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت گندم آبی وجود دارد و تاکنون بیش از ۵۸ درصد از این تعداد در قالب کشت قراردادی محقق شده است.
وی گفت: کشاورزان در مرحله اول میبایست با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانیGTC.ir قابل دسترس می باشد.
ولی اله زمانی گفت: در صورت استفاده گندمکاران از کشت قراردادی به ازای هر تن گندم مبلغ ۱۰۰ هزارتومان هزینه حمل در زمان فروش و تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی طرف قرارداد با دولت اختصاص داده می ‌شود.
وی بیان کرد: کشاورزان پس از عقد قرارداد توسط برنامه کاربردی و ارجاع قرارداد به بانک، می توانند به ازای هر هکتار ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: کشاورزانی که قبلا اقدام به کشت محصول گندم آبی نموده باشند و هم اکنون نسبت به انعقاد قرارداد کشاورزی گندم اقدام و تایید نمایند، در زمان سرک فقط کود پتاسه به میزان تخصیص سازمان جهاد کشاورزی استان و حواله کشاورز، صادره توسط مراکز خدمات پس از تائید استعلام دریافتی توسط کارگزار از پنجره واحد کشاورزی، تحویل کشاورز خواهد شد.
زمانی با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان پذیر است، گفت: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل گیری می باشد.

بهروز حسینی کد خبرنگاری۶۶۵۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا