اقتصاد

اجرای ۳ پروژه مهم ملی راه سازی در شهرستان طارم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم، از اجرای سه پروژه مهم ملی راه سازی در شهرستان طارم خبر داد و گفت: پروژه سه راهی طارم به منجیل با قوت در حال اجرا است و بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سید غفور شفیعی از بخش راه به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌ای هر منطقه و استان یاد کرد و گفت: راه نقش بسیار مهم و اساسی در حمل و نقل کالا و مسافر دارد.
وی با بیان اینکه ۶ پروژه مهم راه سازی در استان زنجان در حال انجام است، گفت: از این تعداد، سه پروژه ملی راه سازی در شهرستان طارم در دست اجرا است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم، با بیان اینکه پروژه «سه راهی طارم به منجیل» از پروژه‌های مهم استان زنجان بوده و ارتباط این استان با گیلان را برقرار می‌کند، تاکید کرد: این پروژه با پروژه «ملاسرا -شفت» و پروژه «کلور- درام» سه پروژه مهم راه سازی هستند که در طارم اجرا می‌شود.
شفیعی با بیان اینکه پروژه «درام-کلور» فعال بوده و پیمانکار طبق قرار داد و جدول زمانی بندی، عملیات خاکبرداری را تا بهار سال ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رساند، گفت: در صورت تامین اعتبار این مهم محقق می‌شود و این پروژه مشترک راه سازی با استان اردبیل است.
وی به پروژه سه راهی طارم به منجیل اشاره کرد و گفت: ۱۶.۵ کیلومتر از این پروژه پیمان سپاری شده و با قوت در حال اجرا است و بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم، تصریح کرد: طول محور این پروژه «۸۰ کیلومتر» است که «۳۳.۵ کیلومتر» از این پروژه که در حوزه‌ی شهرسان طارم است طی سالهای گذشته اجرا شده و برای تردد استفاده می‌شود.
شفیعی با بیان اینکه پروژه سه راهی طارم به منجیل مصوب سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ بوده و به دلیل کمبود اعتبارات کافی بعد از ۲۰ سال هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: همچنین به علت صعب العبور بودن هزینه زیادی برای اجرا می‌خواهد و این مهم هم عامل کندی اجرای پروژه بوده است.
وی به پروژه محور «ملاسرا و شفت» اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه در خصوص تامین اعتبار مشکل دارد و اینکه بحث زیست محیطی که در محدوده استان گیلان است هنوز مرتفع نشده ولی در داخل شهرستان طارم این پروژه آغاز شده و با اجرای میدان زیتون در ورودی جنوبی شهر آببر این پروژه در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا