اقتصاد

توزیع بیش از ۱۰۰ هزارتن کالاهای اساسی در استان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از توزیع بیش از ۱۰۱ هزار و ۸۱۸ تن کالاهای اساسی از اول فروردین تا آخر آذر ماه سال ۱۴۰۱ در استان زنجان خبر داد.،و

لی اله زمانی، اظهار کرد: بیش از ۱۰۱ هزار و ۸۱۸ تن انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر و آرد در راستای ماموریت‌های اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار توزیع شده است.

ولی اله زمانی با اشاره به اینکه ۸۹ هزارتن آرد برای مصارف شهروندان زنجانی توزیع شده است، افزود: برای تولید آرد بیش از ۹۰ هزار و ۲۱۹ تن گندم از ذخایره اداره کل به کارخانجات آردسازی استان اختصاص داده شده و مابقی آرد مورد نیاز از کارخانجات سایر استان ها تامین گردیده است.

وی گفت: بیش از ۸۹ هزار تن آرد برای مصارف واحدهای خبازی و بیش از ۳ هزار ۱۶۷ تن آرد برای مصارف خام روستایی فاقد نانوایی توزیع گردیده است.

زمانی خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۶۸۲ تن شکر سفید نیز در بسته‌بندی‌های مختلف و با احتساب ۱درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان قرار گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۹۶۹ تن برنج از انواع تایلندی، پاکستانی و هندی برای مصرف خانوارها، صنف و صنعت از محل ذخایر استان، متناسب با موجودی انبارها و با قیمت درب انبار به منظور عرضه در سطح استان زنجان توزیع شده است.

زمانی در رابطه با موجودی انبارهای استان زنجان، گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در حال رایزنی برای افزایش ذخایر استراتژیک استان بوده و میزان موجودی کالاهای اساسی استان در حد قابل قبول است.

وی عنوان کرد: در انبار کالاهای اساسی این اداره کل به مقدار مورد نیاز استان انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج و شکر ذخیره و نگهداری شده تا در موقع نیاز و بر اساس هماهنگی ستاد تنظیم بازار برای مصرف شهروندان زنجانی اختصاص گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا