پزشکی و سلامتاخبار ویژه

رسانه‌های گروهی در وضعیت کرونایی آرامش را به جامعه تزریق کنند

رسانه‌های گروهی در وضعیت کرونایی آرامش را به جامعه تزریق کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان در جلسه ستاد پیشگیری و مقلبه با ویروس کرونا با بیان اینکه در شورای اطلاع رسانی یک قاعده کلی مطرح شده است، گفت: رسانه‌های گروهی استان یاور ستاد ملی و ستاد استانی هستند و امروز هنر این است که فضایی با طمانینه و آرامش به جامعه تزریق شود.
خدابخش مرادی نافچی در خصوص آمار منتشر شده فوتی های کرونایی استان با اشاره به اینکه رسانه ها ی استان باید به یک قاعده کلی توجه کنند، افزود: در این میان مرکز آمار ایران چند آمار حیاتی را همه ساله گزارش می‌کند.
وی اضافه کرد: وقتی در حوزه بیماری موردی می‌خواهد بررسی شود، باید به منبع آن رجوع کرد، که در این راستا باید گفت، منبع تحلیل آمارهای فوتی بر اساس نوع بیماری ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
این مسوول ادامه داد: اگر قرار است آماری از بیماری در رسانه ها بیان شود باید منبع رسمی داشته باشد که در سطح کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در استانها، دانشگاههای علوم پزشکی هستند و به این مهم باید توجه کرد.
وی با اشاره به اینکه آمارهای کرونایی به ویژه فوتی ها در سطح بین المللی، کشوری و استانی اعلام شده است، اظهار داشت: بر این اساس باید به این آمارها استناد و این مهم را تبیین کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ادامه داد: ایجاد تشکیک و دلمشغول کردن فضای جامعه در حالیکه به دلیل شیوع کرونا اغلب مردم به لحاظ روانی درگیر هستند، دغدغه های مضاعفی را ایجاد می کند که هنر مسوولان با همکاری رسانه ها در این شرایط ایجاد آرامش در جامعه است.
وی اظهار داشت: در اولین فرصت در شورای اطلاع رسانی استان تلاش می شود آمار دقیق ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان توسط رسانه های گروهی اطلاع رسانی شود تا فضایی آرام ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا