اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

جمهوری اسلامی ایران نه سلطه پذیر هست و نه سلطه‌گر

کشورها یا باید سلطه پذیر باشند و یا سلطه گر، در حالیکه جمهوری اسلامی ایران می گوید نه سلطه پذیر هستم و نه سلطه‌گر.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سفر به زنجان و با حضور در همایش هادیان سیاسی، در پاسخ به برخی از انتقاد ها از دولت و مجلس به خاطر ناآرامی های اخیر گفت: من به صراحت عرض می‌کنم که اگر گفتمان امامین انقلاب ملاک عمل قرار می گرفت وضعیت امروز در خصوص برخی مشکلات و نابسامانی ها را نداشتیم.
علی نیکزاد افزود: بسیاری از تخلفات از جمله باند بازی ها و عزل و نصب های جاری در مملکت، هیچ سنخیتی با آرمانهای امام و انقلاب ندارد.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی حق است و راه انقلاب مسیر درستی است تصریح کرد: اما واقعیت امر این است که بر اساس سیستم حاکم بر دنیا،کشورها یا باید سلطه پذیر باشند و یا سلطه گر، در حالیکه جمهوری اسلامی می گوید نه سلطه پذیر هستم و نه سلطه‌گر.
وی با بیان اینکه همه سعی و تلاش ما این است که می خواهیم مستقل زندگی کنیم اظهار داشت: ما می خواهیم شرافتمندانه و به دور از سلطه های نظام سلطه زندگی کنیم.
نیکزاد با اشاره به وضعیت افغانستان به خاطر سلطه گری های نظام سلطه، خطاب به جوانان گفت: بالغ بر ۴ هزار شهید در عرصه مقابله با مواد مخدر تقدیم وطن کرده ایم در حالیکه اگر سیاست های نظام سلطه حاکم بر افغانستان را می پذیرفتیم می توانستیم در حوزه مواد مخدر تجارت کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا