سیاسی و اجتماعی

رفع نقص فنی ایستگاه پمپاژ آب شهر قیدار

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: پس از گزارش بروز حادثه در ایستگاه پمپاژ شهر قیدار مبنی بر نقص فنی این ایستگاه، بلافاصله گروه امداد بهره برداری شرکت آبفا و اکیپ حوادث شهر قیدار وارد عمل شده و نسبت به رفع نقص فنی اقدام نمودند.
علیرضا جزء قاسمی افزود: این حادثه که به دلیل نشت آب در تاسیسات ایستگاه پمپاژ شماره ۲ شهر قیدار رخ داده بود، با تلاش شبانه نیروهای شرکت آب و فاضلاب استان زنجان طی ۹ ساعت رفع و خدمات مستمر آب در این شهر برقرار شد.
وی اظهار داشت: در این عملیات با برنامه ریزی مناسب، تامین به موقع الکترو پمپ و برخورداری از نیروهای فنی و متخصص، نسبت به نصب پمپ های جدید در کمترین زمان اقدام و ایستگاه پمپاژ وارد مدار بهره برداری شد.
وی یادآورد شد: شهر قیدار به لحاظ موقعیت جغرافیایی فاقد منابع آب زیرزمینی بوده و بیشتر آب مورد نیاز این شهر از دشت “گوندره” تامین می شود.
وی ادامه داد: به دلیل وجود اختلاف ارتفاع دشت گوندره با شهر قیدار، پمپاژ آب به شهر در سه مرحله انجام می شود که این روند ریسک بهره برداری را به طور قابل توجهی بالا می برد و هرگونه قطع برق و یا نقص فنی، آبرسانی به این شهر را دچار اختلال می کند.
این مسئول ابراز امیدواری کرد در آینده با انتقال آب از سد تالوار علاوه بر تامین آب شرب شهر قیدار، ریسک بهره برداری از آب در این شهر نیز کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا