علم و فناوری

اجرای طرح تابستانه مهارت در راستای تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان با اشاره به طرح تابستانه مهارت گفت: این طرح در قالب تفاهم نامه ۷ جانبه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صداو سیما، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بسیج سازندگی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی به امضاء مقامات عالی مجموعه‌های یاد شده رسیده و در تابستان امسال وارد مرحله اجرایی شده است.
محمدرضا انصاری از ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان دانش آموز در قالب یک عزم و هم افزائی ملی ” طرح تابستانه مهارت” در بازده زمانی ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریور ماه در استان اجرا خواهد شد.
وی در خصوص اهداف طرح تابستانه مهارت گفت: غنی سازی اوقات فراغت ‌دانش‌آموزان فرصت مغتنمی جهت کسب مهارت با بازار کسب و کار آشنا می شوند، آموزش‌های مهارتی در «طرح تابستانه مهارت» رایگان ارائه می شود؛ اجرای «طرح تابستانه مهارت»؛ گامی اساسی در توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی می باشد.
انصاری در خصوص اهداف طرح تابستانه مهارت و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و و بازماندگان از تحصیل افزود: کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آنها ، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش آموزان، ، استعدادسنجی، رغبت سنجی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی، معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه.
انصاری ادامه داد: به منظور ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان و جوانان دانش آموز با بهره مندی از ظرفیت‌های متقابل سازمان‌های متولی در جهت افزایش مهارت آموزی، عدالت آموزشی، توانمند سازی اقتصادی، سرمایه گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات گروه‌های مخاطب با تاکید بر دانش آموزان کم بضاعت در استان برگزار خواهد شد.
وی یکی از اهداف این طرح را ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان دانش‌آموز دانست و گفت: ” طرح تابستانه مهارت” از ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در زنجان اجرایی می‌شود و تا ۱۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اینکه جامعه هدف طرح تابستانه مهارت را دانش آموزان و سایر گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به صورت رایگان معرفی کرد، گفت: سنین ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز هستند. این طرح در مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد در حال اجراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا