ورزش

موتورسواری بانوان آزاد در پیست ، ممنوع در خیابان

هیچ محدودیتی در خصوص موتور سواری نداریم و بانوان موتورسوار در تمامی پیست هایی که در اختیار هیات های استانی قرار دارد با توجه به وجود مربیان زن کارآزموده و قهرمانان ورزشی با حفظ حدود فرهنگی و شرعی در نوبت های مختلف تحت نظارت فدراسیون تمرین می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مازیار ناظمی به موتورسواری بانوان در سطح مسابقات ورزشی در حوزه کشوری و استانی اشاره کرد و اظهار داشت:در خصوص موتور سواری بانوان هیچ محدودیتی نداریم و بانوان موتورسوار در تمامی پیست هایی که در اختیار هیات های استانی قرار دارد با توجه به وجود مربیان زن کارآزموده و قهرمانان ورزشی با حفظ حدود فرهنگی و شرعی در نوبت های مختلف تحت نظارت فدراسیون تمرین می کنند.

وی افزود: برای اولین بار در دو سال گذشته ۲ دختر ایرانی که یکی از آنها ۱۵ساله بود در بخش کراس به مسابقات جهانی اعزام شدند که اتفاق بزرگی بود.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به اینکه موتور سواری و اتومبیلرانی رشته های گرانی است عنوان کرد:کمپانی ها و شرکت ها در حمایت از این رشته، در سراسر دنیا پای کار هستند.

ناظمی به عدم حمایت خودروسازان، موتورسیکلت سازان و وارد کنندگان بزرگ در کشور در مسابقات باشگاهی از استعدادهای این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت:خودروسازان و وارد کنندگان نیازی به سرمایه گذاری در این حوزه نمی بینند.

وی با بیان اینکه شرکت های بزرگ ایران خودرو و سایپا فقط در مسابقات رالی پشتیبان تیم ها هستند عنوان کرد:این دو شرکت بزرگ در بقیه حوزه ها حضوری پررنگ ندارند و اثری از آثارشان دیده نمی شود.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به فعالیت این دو شرکت در حوزه صنعتی و مسئولیت اجتماعی که دارند، خاطر نشان کرد:فدراسیون اتومبیلرانی آمادگی این را دارد در راستای حمایت از جوانان ایرانی فرصت های خود را به طور مشترک و در قالب یک تفاهم نامه در اختیار این شرکت ها قرار دهد تا یک همکاری صنعتی و ورزشی شکل بگیرد.

ناظمی با بیان اینکه زیرساخت های توسعه این رشته ورزشی اهمیت زیادی دارد و هزینه های بالایی دارد تصریح کرد:به غیر از مجموعه ورزشی آیلند در تهران، تقرییا پیست مجهزی نداریم که جوانان بخواهند از آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال اینکه چند درصد استان های کشور از پیست اتومبیلرانی و کراس برخوردار هستند، گفت:تمامی استان ها در حال حاضر دارای پیست موتور کراس هستند ولی پیست اتومبیلرانی ندارند چون این پیست به لحاظ شکلی و موقعیتی باید خارج از محدوده باشد و از طرفی مسائل زیست محیطی، جنگلداری،مراتع، تعارض و مشکلات مالکیتی است.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با بیان اینکه شهرداری ها کمک بزرگی می توانند به فدراسیون و هیات استانی داشته باشند ابراز داشت:شهرداری ها می توانند در بخش تفریحی و تامین پیست همکاری لازم را داشته باشند.

ناظمی به پر مخاطب بودن این رشته بعد از فوتبال و جذابیتش اشاره کرد و افزود:اگر یک دوره مسابقات حرکات نمایشی در این رشته برگزار کنیم حداقل پنج هزار نفر تماشاگر بدون امکانات و با علاقه به ورزشگاه می آیند و این خدمتی به مردم است.

نرگس رسولی کد:۹۵۴۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا