اخبار ویژهعلم و فناوری

استخر دانش‌آموزی در استان زنجان نداریم

در کل استان زنجان سه پروژه‌؛ استخر دانش‌آموزی زنجان، ابهر و قیدار در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حمیدرضا اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه برای امسال تحویل حداقل ۱۵۰کلاس درس را هدفگذاری کرده ایم که انشالله ۱۰۰کلاس درسی در نیمه اول و ۵۰کلاس درسی در نیمه دوم تحویل خواهد شد، اظهارکرد: پیگیر هستیم بتوانیم بعد سالیان سال استخر دانش‌آموزی زنجان را در صورت تخصیص اعتباردر دهه فجر یا اواخر سال به بهره‌برداری برسانیم.
وی با اینکه در استان استخر دانش‌آموزی نداریم، تصریح کرد: در کل استان سه پروژه‌؛ استخر دانش‌آموزی زنجان، ابهر و قیدار در دست اجرا است؛ استخر زنجان پیشرفت بالای ۸۵درصد دارد ‌که در صورت تخصیص کامل اعتبارات شاهد افتتاح آن در سال‌جاری خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به کل پروژه‌های نوسازی مدارس، اضافه کرد: ۱۳۵پروژه در دست اجرا و راهبری بوده که از این تعداد ۷۱پروژه خیری است، یعنی ساخت ۳۷۳کلاس درس جزو پروژه‌های نوسازی مدارس بوده که از این تعداد ۱۳۷کلاس درس تعهد خیری و الباقی پروژه‌های دولتی هستند.
اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد نهضت مدرسه‌سازی در استان زنجان هستیم و تا مهر امسال در نظر داریم بخش قابل توجهی از پروژه‌ها را تکمیل کرده و به آموزش و پرورش استان تحویل دهیم، ابراز کرد:طرح برچیده شدن مدارس کانکسی در استان زنجان در دست اجرا است و ساماندهی مدارس کانکسی مستقل دارای بیش از ۱۰دانش‌آموز در قالب طرح شهید دانش‌آموز «رضا پناهی» اجرایی می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به یکی دیگر از طرح‌ها که از سهمیه ملی آموزش‌وپرورش برای آسفالت مدارس، در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود، تاکید کرد: در سال‌جاری بالغ بر ۱۰۵هزار مترمربع از تهاتر قیر رایگان محوطه و پشت‌بام‌ مدارس آسفالت خواهد شد.
این مسئول ضمن اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان، اضافه کرد: طرح شهید عجمیان برای شاداب‌سازی و بهسازی مدارس در کشور آغاز شده و در استان زنجان نیز همه هیئت‌ها، گروه‌های جهادی کمک‌حال دستگاه تعلیم و تربیت در اجرای هر چه بهتر این طرح خواهند بود.
وی با اشاره به نبود مدرسه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان تصریح کرد: در شهرک سازی ها ضروری است فضاهای آموزشی مشخص و احداث شود اما متاسفانه شاهد برخی کم‌کاری‌ها از سوی متولیان امر بوده‌ایم و پیگیر هستیم تا چالش‌های موجود در این شهرک‌ها نیز به زودی مرتفع شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان، با بیان اینکه ۳۰درصد مدارس استان فرسوده و نیازمند مقاوم‌سازی هستند، تشریح کرد: دستگاه‌های اجرایی با تعریف ردیف اعتباری ویژه در این‌خصوص دارای وظایف مهمی هستند، لذا اهمیت دارد لکه‌گذاری مدارس از ابتدا در مکان درستی صورت گیرد.
این مسئول با بیان اینکه برخی مناطق استان فاقد اماکن و مراکز آموزشی هستند، افزود: به زودی ارزیابی و ویرایش پنجم برای ایمن‌سازی مدارس در مقابل زلزله در استان اجرایی می‌شود. لذا در متن قانون آمده است که همه احداث‌کنندگان شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی در تمام نقاط کشور و در داخل و خارج از حریم قانونی، مکلف‌اند همزمان با تهیه و آماده‌سازی زمین یا ساخت واحدهای مسکونی و صنعتی به تناسب تعداد و سطح زیربنای اینگونه واحدها نسبت به احداث و تأمین فضای آموزشی و پرورشی موردنیاز در مقاطع مختلف بر اساس استانداردهای مصوب به طور مستقیم یا با پرداخت هزینه مربوط به سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس بر طبق نظر شورای شهرستان یا منطقه اقدام کنند.
اسلامی در پایان با بیان اینکه در منطقه کوی پونک، نصر و زیتون در زنجان، با ساخت‌وسازهای مسکن ملی نیازمند جانمایی فضاهای فرهنگی و آموزشی بیشتری هستیم، ادامه داد: جانمایی فضاهای آموزشی و فرهنگی در کوی زیتون زنجان از مطالبات مردم است؛ چرا که اقدامات انجام شده در زیرساخت و جانمایی این امکان کافی نبوده است.
عباسی مسئول روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان زنجان نیز در این جمع صمیمی با بیان این که رسانه ها بازوان توانمند سازمان ها در خدمت رسانی به مردم هستند، اضافه کرد:دستیابی به اهداف سازمانی بدون همراهی و مساعدت اهالی رسانه سخت خواهد بود لذا انتظارمان این هست شما خبرنگاران همچنان کمک حال ما در پیشبرد اهداف باشید.
شایان ذکر است در پایان این نشست حمیدرضا اسلامی مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا