اقتصاداخبار ویژه

توسعه زیرساخت‌ها، بدون انرژی برق میسر نیست

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نقش انرژی برق را به عنوان زیر ساخت بنیادین توسعه بسیار مهم دانست و افزود: صنعت برق کشور با همدلی و مسؤولیت‌پذیری برای پیشرفت در همه زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی پیشگام بوده و کارگران این صنعت بازوی توانمند تولید و توسعه در کشور هستند.
پیام جوادی، در آستانه روز صنعت برق و روز جهانی کارگر با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان، مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی لازمه مهار تورم و رشد تولید است و گسترش زیرساخت‌ها گام نخست برای این پیشرفت‌هاست. انرژی و به خصوص برق پس از شرایط جغرافیایی و منابع طبیعی مهمترین شاخصه توسعه پایدار است و خدمتگزاران مردم در صنعت برق با تلاش شبانه روزی در این مسیر در تکاپو هستند.
جوادی با اعلام اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیش از نیم میلیون مشترک یکی از استان‌های پیشرو در این صنعت در سطح کشور است گفت: بیش از ۷۰درصد از برق توزیع شده در استان زنجان در بخش‌های مولد کشاورزی و صنعتی مصرف می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت این انرژی در بخش‌های مادر و حیاتی استان زنجان است و همچنین حدود ۱۵هزار کیلومتر شبکه برق به صورت مویرگی در تمامی مناطق استان گسترده شده‌ و انرژی بی‌وقفه و با کمترین خاموشی به خانه‌ها، زمین‌های زراعی و کشاورزی و صنایع بزرگ و کوچک در سطح این استان می‌رسانند و در این راه کارگران عزیز این صنعت به عنوان نمادهای ایثار و رشادت با وجود همه تنگناها و سختی‌ها از هیچ تلاش و کوششی برای آسایش مردم عزیز دریغ نمی‌کنند. در سردترین و گرم‌ترین روزهای سال این تلاشگران در دورافتاده‌ترین مناطق و مسیرهای سخت و دشوار در تلاش هستند تا خانه‌های ما روشن بمانند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی نیروی برق استان زنجان افزود: در سال ۱۴۰۱ در حوزه‌های مختلف دست آوردهای بسیار ارزشمندی با تلاش همکاران این شرکت به دست آمد که برق‌رسانی به ۲ روستای فاقد برق درگه‌دره با ۱۵ خانوار و زنگی حاج اصغر با ۱۲ خانوار از شاخص‌ترین اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان بود.
پیام جوادی، احداث ۸ نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی با توان تولید ۳۶۵ کیلووات برق را از دیگر دستآوردهای شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در ۲سال اخیر عنوان و اضافه کرد: توسعه، اصلاح شبکه‌های توزیع برق و تامین برق مشترکان و همچنین هوشمندسازی شبکه‌های توزیع برق و لوازم اندازه‌گیری از دیگر اقدامات برجسته این مجموعه در سال پیش بود.
جوادی با اشاره به اقدامات فراگیر شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: از نخستین روز آغاز این طرح و با هدف تسریع در ساخت واحدها تامین برق بخش کارگاهی پروژه‌ها انجام و تحویل پیمانکاران داده شده و خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای شبکه‌های توزیع برق این پروژه‌ها نیز پیش‌بینی و اجرا شده است.
جوادی، کسب رتبه نخست وصول مطالبات رسوخ شده و کسب رتبه نخست عملکرد پاسخگویی بار مشترکان در پیک بار تابستان ۱۴۰۱ را از شاخص‌ترین افتخارات کسب شده توسط شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در سال پیش دانست و اضافه کرد: کسب عناوین برتر توسط همکاران مجموعه توزیع برق استان زنجان در پایش‌های مختلف در سطح کشور نشان دهنده توانمندی و تعهد این عزیزان است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه‌های گرم سال و افزایش مصرف برق در سطح کشور گفت: برق لازمه زندگی و صنعت برق فراهم کننده این نعمت ارزشمند است و زندگی امروز بدون برق حتی برای چند ساعت دشوار و سخت شده و باید شهروندان با تلاشگران صنعت برق استان برای حفظ و پایداری آن همراه و همگام باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا