فرهنگ و هنر

زنجان میزبان جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم

زنجان میزبان ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در زنجان برگزار می شود.
سید سعید صفوی اظهار کرد: شامگاه دیروز در نشست کمیته گردشگری شورای برنامه ریزی اکو در باره تاریخ برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای عضو سازمان اکو – جاده ابریشم در دفتر این سازمان در تهران تصویب شد که ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ میزبان کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم در ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم خواهد بود که کشورهای مختلف عضو اکو- جاده ابریشم در این دوره غذاهای ویژه منطقه ای خود را ارائه می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان افزود: این جشنواره بین المللی فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان زنجان است که علاوه بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و آداب‌ورسوم سنتی مردم زمینه‌ساز نشاط اجتماعی است.
صفوی گفت: غذا محوریت اصلی جشنواره است و به عنوان یک جاذبه گردشگری ذائقه گردشگران را به مردم محلی نزدیک می کند . همچنین غذا ریشه در تمدن و باورهای مردم هر منطقه ای دارد و در واقع به نوعی احیا سنت های دیرین در حوزه های مختلف است به ویژه در حوزه جاده ابریشم که امیدواریم بتوانیم این سنت ها را احیا کنیم.
گفتنی است نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم در سال ۱۳۹۳ همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار شد و بعد از آن هم چهار دوره قبل از شیوع کرونا برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا