اقتصاد

قرارداد بیش ۴۵۰۰ هکتار کشت گندم آبی در استان زنجان

به گزارش  پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: تاکنون ۴ هزار و ۵۳۲ هکتار کشت قراردادی گندم آبی سال زراعی ۱۴۰۲–۱۴۰۱ در استان زنجان اجرایی شده است.

ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: کشت قراردادی ۴ هزار و ۵۳۲ هکتار در قالب ۳۲۲ قرارداد از گندمکاران به ثبت رسیده و از مزایای کشت قراردادی گندم آبی استفاده می کنند.

زمانی اظهار کرد: در استان زنجان ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت گندم آبی وجود دارد و تاکنون بیش از ۲۴ درصد از این تعداد در قالب کشت قراردادی محقق شده است.

وی با بیان اینکه ۸ شهرستان از استان زنجان در این طرح مشارکت داشته اند، گفت: به ترتیب شهرستان‌های خدابنده ۲۱۰۶ هکتار، سلطانیه ۱۲۰۱، ماهنشان ۴۶۶ هکتار، زنجان ۴۰۰ هکتار، ابهر ۲۹۶ هکتار، خرمدره ۴۸ هکتار، طارم ۸ هکتار و ایجرود ۷ هکتار کشت قراردادی گندم آبی را انجام داده اند.

ولی اله زمانی گفت: در صورت استفاده گندمکاران از کشت قراردادی به ازای هر تن گندم مبلغ ۱۰۰ هزارتومان هزینه حمل در زمان فروش و تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی طرف قرارداد با دولت اختصاص داده می ‌شود.

وی گفت: کشاورزان در مرحله اول میبایست با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانیGTC.ir قابل دسترس می باشد.

زمانی بیان کرد: کشاورزان پس از عقد قرارداد توسط برنامه کاربردی و ارجاع قرارداد به بانک، می توانند به ازای هر هکتار ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: کشاورزانی که قبلا اقدام به کشت محصول گندم آبی نموده باشند و هم اکنون نسبت به انعقاد قرارداد کشاورزی گندم اقدام و تایید نمایند، در زمان سرک فقط کود پتاسه به میزان تخصیص سازمان جهاد کشاورزی استان و حواله کشاورز، صادره توسط مراکز خدمات پس از تائید استعلام دریافتی توسط کارگزار از پنجره واحد کشاورزی، تحویل کشاورز خواهد شد.

وی با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان پذیر است، گفت: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل گیری می باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا