سیاسی و اجتماعی

اسکان ۴۴ مسافر توسط هلال احمر زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: شب گذشته همزمان با بارش برف و کولاک نیروهای امداد و نجات هلال احمر این استان ۴۴ مسافر در راه مانده را در مساجد شهر قیدار، طارم و ماهنشان اسکان داده‌اند.
دکتر سید قاسم موسوی  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته برای ۱۵۷ نفر حادثه دیده و گرفتار در برف و کولاک توسط ۱۲ تیم عملیاتی در جاده های استان زنجان امدادرسانی شده است.
وی یادآوری کرد: در این امدادرسانی ها ۴۴ نفر از مسافران درراه مانده در مسجد زینبیه شهر قیدار، ماهنشان و طارم اسکان داده شدند و برای آنها ۴۰ تخته پتو توزیع شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ تیم عملیاتی شامل ۶۶ نجاتگر و نیروی عملیاتی برای درراه ماندگان در مسیرهای ارتباطی استان زنجان امدادرسانی کردند.
به گفته موسوی، در این عملیات ها ۹ دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودروی نجات و کمک دار بکارگیری شد.

وی از وقوع ۱۰ مورد تصادف طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده های استان زنجان خبرداد و اظهارداشت: در این تصادف ها ۳۷ نفر حادثه دیده، ۲۱ نفر از هموطنان مصدوم و ۳۵ نفر دیگر نیز آسیب دیدند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این حوادث ۲ فوتی در صحنه برجا گذاشت.
موسوی خاطرنشان کرد: ۱۷ تیم عملیاتی شامل ۹۰ نفر از نجاتگران و نیروهای عملیاتی به هموطنان در این حوادث فعالیت داشتند.
وی ادامه داد: در حوادث جاده ای شبانه روز گذشته نیز ۱۰ دستگاه خودروی نجات، هفت دستگاه آمبولانس ست نجات و هیدرولیک نیز سه دستگاه بکارگیری شد.
موسوی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات امدادی طرح زمستانی هلال احمر این استان در ۱۱ پایگاه و ۶ پست امداد و نجات جاده ای استان انجام می شود.
وی افزود: پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر استان زنجان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا