فرهنگ و هنر

برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره آش ایرانی در نیمه دوم مهرماه

پانزدهمین دوره جشنواره آش ایرانی متفاوت‌تر از گذشته و با حضور منتخبان ادوار گذشته در نیمه دوم مهرماه در شهر زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سعید صفوی ‌گفت: پانزدهمین دوره جشنواره آش ایرانی در نیمه دوم مهرماه برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه مردم شهر زنجان استقبال خوبی از اجرای جشنواره‌ها دارند شهر زنجان به شهر جشنواره تبدیل خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به‌ضرورت توسعه گردشگری غذا با محوریت رویدادهای فرهنگی افزود:معرفی و شناساندن غذای سالم و بومی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار میراث‌فرهنگی استان است.
صفوی با بیان اینکه غذاهای محلی می‌تواند سکوی پرشی برای جذب گردشگر باشد، تصریح کرد:‌ در جشنواره آش و غذاهای سنتی کشور، معرفی الگوهای گردشگری غذایی، گردشگری سلامت و گردشگری عشایری و نیز معرفی ظرفیت‌های استان‌های شرکت‌کننده مورد توجه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در کنار این جشنواره و جاذبه‌های طبیعت‌گردی و فرهنگی استان و صنایع‌دستی کل کشور هم به‌صورت گسترده معرفی خواهد شد.
صفوی با اشاره به شعار «زنجان میزبان مهربان» گفت: رویکرد ما در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان برگزاری جشنوارهایی با موضوعات متنوع گردشگری است و ازاین‌پس جشنواره‌هایی به وسعت کل ایران برگزار خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا