اقتصاد

لزوم رعایت دمای ۱۸ درجه سانتی گراد در ادارات

رعایت دمای ۱۸ درجه سانتی گراد در ادارات از مهم ترین مواردی است که باید رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: برای حفظ هر چه بیشتر تعادل در تولید و مصرف و پیشگیری از احتمال قطعی گاز؛ ادارات و ارگان های دولتی مکلّفند بر اساس قانون؛ ۱۰ درصد از مصرف گاز طبیعی خود را کاهش دهند.
رحیم سلیمانی نژاد در نامه ای به استاندار زنجان خواستار تاکید بر اجرای بخشنامه وزیر کشور به همه دستگاه های اجرایی تابعه استان، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، عمومی و بخش خصوصی شد تا همکاری هر چه بیشتر خود را در راستای پایداری جریان گاز و حفظ تعادل در تولید، مصرف و پیشگیری از افت فشار یا قطعی احتمالی گاز را با کاهش ۱۰ درصدی مصرف خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته به کار ببندند.
وی اظهار داشت: استفاده ایمن و بهینه گاز در دستگاه های اجرایی؛ گامی موثّر در حفظ پایداری جریان گاز در استان و به تبع آن در سراسر کشور خواهد بود؛ به بیان موارد اعلامی در این بخشنامه می باشد.
سلیمانی نژاد گفت: رعایت دمای ۱۸ درجه سانتی گراد در ادارات از مهم ترین مواردی است که باید رعایت شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به تشکیل جلسات مرتبط در استانداری و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثرصرفه جویی، افزود: گاز زنجان در پی انجام رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی خود بوده و با تشکیل گشت های پایش مصرفِ گاز در ادارات و ارگانهای دولتی؛ به مدیریت مصرف انرژی می پردازد.
سلیمانی نژاد با اعلام اینکه فعال کردن تاسیسات گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری از دیگر موارد مهمی است که بر رعایت آن تاکید شده است؛ افزود: استفاده از دستگاه های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا یعنی A و B، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل برای ساختمان هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند، انجام معاینه فنی همه موتور خانه ها توسط شرکت های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، سرویس و تعمیر دوره ای تجهیزات گاز سوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز از دیگر موارد مورد تاکید است.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ابراز داشت: کلیه صنایع، کارخانجات و مراکز عمده نیز از طرف شرکت گاز موظف به تامین سوخت مایع جایگزین و ایجاد سیستم های دوگانه سوز شده اند تا در مواقع بحران؛ آمادگی لازم به منظور کاهش یا محدودیت جریان گاز را داشته باشند.
سلیمانی نژاد گفت: طبق اعلام؛ درصورت عدم رعایت مفاد بخشنامه در هر مورد، شرکت های گاز استانی مربوطه؛ پس از یکبار اخطار قبلی؛ ضمن ارسال مراتب به استانداری ذی ربط؛ در صورت تخطی مجدد؛ مطابق مقررات مربوط با دستگاه های ذی ربط رفتار و نسبت به قطع گاز مشتریکن پرمصرف اقدام می کنند.
وی در پایان افزود: طبق دستور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران؛ گاز زنجان با تشکیل ستاد نظارت وکنترل ادارات، شرکت های دولتی، مساجد و حسینیه ها کنترل های لازم را انجام و گزارش آن را به ستاد شرکت ملی گاز ارسال می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا