اخبار ویژهاقتصاد

تدوین اطلس سرمایه گذاری استان زنجان

باید در اطلس سرمایه گذاری استان زنجان داشته های همه مناطق استان و برنامه های پیش بینی شده برای هر یک از آنها، به دقت مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر محسن افشارچی، در سفر به ابهر در دیدار با جمعی از معتمدان و مردم شهرستان ابهر ، با بیان اینکه ابهر داشته ها و آورده های زیادی دارد، گفت: درحال حاضر از محدوده ۷۰۰ هکتاری شهرک صنعتی افق ابهر، ۳۵۰ هکتار آن دست نخورده مانده است و بخشی از آن، ظرفیت استقرار طرح های گلخانه ای و کشاورزی را در خود دارد.

مقام عالی دولت در استان همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تکمیل شبکه فاضلاب شهر ابهر افزود: تکمیل پروژه فاضلاب ابهر، دغدغه‌های تامین آب صنایع را در منطقه برطرف می کند .

وی با بیان اینکه این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود تصریح کرد: تکمیل ۶۷ کیلومتر از باقیمانده طرح شبکه فاضلاب، همه شهر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

افشارچی اظهار داشت: پیش از این بخشی از عملیات اجرای شبکه فاضلاب شهر ابهر به طول ۸۵ کیلومتر اجرایی شده و نمیه کاره مانده بود که طبق قول پیمانکار این طرح تا ۲ سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی در ادامه به تدوین اطلس سرمایه گذاری استان زنجان هم اشاره کرد و گفت: در این اطلس داشته های همه مناطق استان و برنامه های پیش بینی شده برای هر یک از آنها، به دقت مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکنون نگاه دولت با محور اتکا به نفت در توسعه، کم رنگ شده است، افزود: باید در اجرای پروژه ها از ظرفیت بخش خصوصی بهره بگیریم.

افشارچی به افزایش اعتبارات شهرداری ها و دهیاری از محل مالیات بر ارزش افزوده هم اشاره و تصریح کرد: سال آینده سهم استان از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ۲ و نیم برابر خواهد شد.

وی تاکید کرد: از این رو لازم است از توان شوراهای شهر و شهرداری ها در توسعه و عمران شهری بیشتر بهره گرفته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا