اخبار ویژهدین و مذهب

تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در ۱۲ باب کتابخانه مساجد استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محسن اسلامی از تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در ۱۲ باب کتابخانه مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: این باشگاه‌ها در راستای افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان اجرا می شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با تشریح طرح ششمین دوره باشگاه‌های کتابخوانی گفت: تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده‌ است.
وی از تشکیل باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در ۱۲ باب کتابخانه مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان اجرا می شود.
به گفته این اسلامی، باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف کمک به افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان، تقویت کتاب فروشی‌ها از مسیر نوسازی و بهسازی رابطه کودکان و نوجوانان با کتاب فروشی‌ها شهر و روستا، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان کتابخوان، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، حمایت و توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد رقابتی سازنده و تشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر تشکیل می شود.
مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی با هدف آموزش شیوه‌های مربیگری و راه‌اندازی باشگاه‌ها برای افراد علاقمند و واجد صلاحیت در این طرح پیش بینی شده است.
اسلامی اضافه کرد: مربیان باشگاه‌های کتابخوانی در این کارگاه‌ها علاوه‌بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.
وی افزود: شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.
گفتنی است، آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ است و فرایند ثبت باشگاه و رقابت در دوره ششم جام از نیمه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا