سیاسی و اجتماعی

یکی از دلایل اعتیاد زنان، زندگی با فرد معتاد است

یکی از دلایل اعتیاد زنان، زندگی با فرد معتاد است که نا آگاهانه آنها را در معرض اعتیاد قرار می‌دهد .

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیر کل بهزیستی استان زنجان از افتتاح مرکز اقامتی، بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد “رهایافتگان نوای آسایش” ویژه زنان با همکاری استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش در این مرکز ۶۰ نفر است و زنان دارای سوءمصرف مواد مخدر در محدوده سنی ۱۸ الی ۶۰ سال در این مرکز پذیرش می شوند.
سلمان حسینی افزود : یکی از دلایل اعتیاد زنان، زندگی با فرد معتاد است که نا آگاهانه آنها را در معرض اعتیاد قرار می‌دهد .
حسینی خاطر نشان کرد : این مرکز ماده ۱۵ است و در راستای ساماندهی معتادین متجاهرو معتادین متجاهر زن توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر جمع آوری شده و با دستور مقام قضایی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۶ جهت نگهداری و ساماندهی ارجاع می شوند.
وی اظهار داشت: اغلب مردان معتاد برای جلوگیری از شکایت های همسران خود آنها را در اعتیاد شریک می‌کنند یعنی زنان خود را به مصرف کنندگان مواد مخدر تبدیل می‌کنند .
وی توجه به گروه هدف زنان در راستای ایجاد خانواده سالم وبه تبع آن جامعه سالم را از برنامه های بهزیستی عنوان کرد و افزود : پذیرش، غربالگری، ارزیابی اولیه، سم زدایی بدون دارو ، ویزیت پزشک در بدو ورود و در طول مدت اقامت در مرکز و همچنین انجام برنامه های بهبود و بازتوانی شامل: گروه درمانی، آموزش گروهی، جلسات مشارکت جمعی،آموزش خانواده، جلسات بهبودی از جمله برنامه های این مرکز برای مددجویان مقیم است.
وی اظهار داشت: رویکرد اصلی در این مرکز ، پرهیز مدار با مشارکت گروه های همتا و خودیار است.
حسینی تصریح کرد : درحال حاضر تعداد ۱۴ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی فعال شامل ۱۳ مرکز اقامتی مردان و یک مرکز اقامتی زنان در سطح استان به افراد و گروه هدف ویژه این مراکز خدمات ارائه می دهند.
حسینی یادآور شد: بهزیستی با اجرای برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی و محیط کار تلاش می کند از گرفتاری فرد در دام اعتیاد جلوگیری کند و در این خصوص ۱۸۷ محیط شهری و روستایی تحت برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد بهزیستی قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا