دین و مذهب

افزایش ۶۱ درصدی زکات جمع آوری شده در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای زکات صائین قلعه گفت: اقدامات خوبی از طریق دبیرخانه شورای زکات استان زنجان در راستای ساماندهی، جمع آوری و هزینه کرد واجب الهی زکات انجام گرفته است.
صالحی با اشاره به حمایت مستمر و اثربخش ائمه جمعه در سطح استان در حوزه تبلیغ، ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات ادامه داد: یکی از کارکردهای شورای زکات گفتمان سازی صحیح در حوزه فرهنگ پرداخت زکات است که موجب احیای این فریضه الهی در سطح استان زنجان شده است.
دبیر شورای زکات استان زنجان با اشاره به ساماندهی ۵۷ میلیارد تومان زکات در سطح استان از ابتدای سال تا پایان ۸ ماه اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود ۹۵درصد هزینه‌کرد زکات در حوزه کمک به محرومین و در سرفصل‌های مهم معیشت، جهیزیه، تحصیل و درمان مددجویان عزیز تحت حمایت وسایر اقشار نیازمند هزینه شده است.
وی همچنین افزود: قریب به ۴ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری شده در حوزه ساخت مسکن محرومین هزینه شده است که امید داریم با همکاری بیشتر این رقم در سال‌های آتی افزایش پیدا کند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان مبلغ زکات بالقوه استان را ۱۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در شهر صائین قلعه ۲۰ درصد از زکات بالقوه تعیین شده محقق شده است که این امر نشان از ظرفیت بالای این شهر در حوزه زکات است.
وی با بیان اینکه اثربخشی فعالیت‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در امور محرومان نیازمند حضور مؤثر روحانیت در این بخش است، افزود: امیدوار هستیم با فعالیت مناسب تبلیغی روحانیت این شهر سهم نیازمندان از زکات به‌منظور رفع مشکلات آن‌ها در بخش‌های مختلف افزایش یابد.
صالحی بابیان اینکه پرداخت زکات در کاهش شکاف طبقاتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین ارتقای سرمایه‌های اجتماعی بسیار مؤثر است، تصریح کرد: در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی مناسب و مطلوب و تشکیل شورای زکات در روستاهای استان زنجان از این ظرفیت دینی و واجب الهی برای رفع محرومیت و مشکلات نیازمندان با رویکرد توانمندسازی آنان به صورت هدفمند استفاده شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا