اقتصاد

انعقاد ۵ هزار فقره قرارداد ارائه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مهندس رضا خواجه ای ور جلسه شورای هماهنگی بانک هابه تشریح فعالیت های این نهاد در حوزه بازسازی و‌مقاوم سازی پرداخت و اظهار کرد : در سال گذشته در خصوص تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ، بنیاد مسکن استان به همت بانک های عامل رتبه اول را در سطح کشور کسب نمود.
وی با اشاره به اینکه از مجموع ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، تا کنون ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است، افزود: سعی بنیاد مسکن بر این است که با همکاری بیشتر بانک های عامل این میزان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به ۵۷ درصد برسد.
وی به انعقاد ۵ هزار فقره قرارداد ارائه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: به متقاضیان واجد شرایط ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و برای ۱۲۰۰ نفر نیز تسهیلات بلاعوض به میزان ۱۵ میلیون تومان پرداخت گردید.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: تسهیلات سال ۱۴۰۱ یک ماه گذشته به بانک های عامل ابلاغ شده است و مقرر گردیده بانک های عامل طبق مصوبه هیات وزیران ضمانت زنجیره ای را از متقاضیان قبول کنند و همچنین تا ۴۵ روز عقد قرارداد انجام شود.
وی با بیان اینکه با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد مستضعفان ، تاکنون ۵۰۷ فقره تسهیلات مسکن روستایی به محرومین در سطح استان پرداخت شده است، افزود : براساس این تفاهم نامه، به این افراد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض ، ۱۰ تن سیمان رایگان و ۲ تن میلگرد پرداخت شده و می توان گفت در این زمینه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته ایم.
گفتنی است در پایان جلسه، از تعاملات ویژه بانک های عامل با بنیاد مسکن در زمینه ارائه تسهیلات و کسب رتبه برتر کشوری تجلیل به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا