اقتصاداخبار ویژه

پیگیری طرح های سرمایه گذاری و افزایش بهره وری در موقوفات

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حجت الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:بر اساس برنامه ریزی و تلاش همکاران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان درآمد موقوفات استان در سال ۱۴۰۱ ، ۵۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش داشته است. که بیش از ۵۰ درصد این درآمدها صرف اجرای نیات واقفین و مابقی نیز صرف حفظ و ارتقا و سرمایه گذاری در موقوفات می شود.
وی اظهار داشت:باتوجه به اینکه حفظ و ارتقای وضعیت موقوفات با هدف اجرای بهتر نیات واقفین ارجمند از اهداف اساسی سازمان اوقاف است بحمدالله توانستیم در سال ۱۴۰۱ چند طرح سرمایه گذاری را به نتیجه برسانیم که از جمله انها می توان به موارد زیر اشاره کرد:سرمایه گذاری در موقوفه کاروانسرای سنگی که مجموعا ۷ میلیارد تومان برای تعمیر و مرمت اساسی این بنای تاریخی و فرهنگی موقوفه هزینه شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از سوی موقوفات دیگر استان در این مجموعه سرمایه گذاری شده است که باعث شد درآمد این مجموعه ۷۵ درصد نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و برای ۲۸ نفر نیز اشتغالزایی شود.
کرمی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ طرح ۵ هکتاری کشت نهال زیتون در رقبه موقوفه محمدرضا و رباب روحانی شهر آببر طارم به تصویب رسید و با توجه به اینکه مجوز آب و برق این طرح اخذ شده ، با ادامه عملیات اجرایی و بهره برداری آن طی سالجاری ، برای ۵ نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در سال گذشته طرح تولید آب یددار در شهر هیدج به تصویب معاونت بهره وری ، سازمان اوقاف رسید که عملیات اجرایی این طرح در سال جاری در اراضی موقوفه شهر هیدج شهرستان ابهر آغاز خواهد شد و با اجرای این طرح ، درآمد موقوفه از ۷ میلیون تومان در سال به ۵۰ میلیون در ماه افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته ۲۲ هکتار از اراضی موقوفه شهر قیدار به اراضی نهضت ملی مسکن ملحق شد که علاوه بر کمک به ساخت مسکن برای اقشار مختلف مردم مبلغ قابل توجهی نیز به درآمد موقوفه قیدار نبی علیه السلام شهر خدابنده بابت دریافت حق و حقوق واگذاری این اراضی موقوفه افزوده شد که عملیات اجرایی آن در حال انجام و احداث ۵۱۹ واحد مسکونی توسط اداره کل مسکن و شهرسازی استان در حال پیگیری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا