اقتصاداخبار ویژه

ارایه خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۵۳۰ شعبه

بانک قرض الحسنه مهر ایران در حال حاضر با بیش از 530 شعبه در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان گفت:ضمن عرض تبریک به مناسبت ۲۲ آذر، پانزدهمین سالروز تأسیس نخستین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور، این افتخار را دارم که گزارشی از عملکرد موفق این بانک و طرح‌های در دست اقدام آن ارائه کنم.
بهرام بادپا اظهار داشت :همانطور که می‌دانید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نقطه عطف نظام بانکی در کشور شده است و نیاز جامعه ایرانی بوده و با شعار از مردم برای مردم، در راستای ترویج مهربانی و گسترش سنت‌ نیکوی قرض الحسنه فعالیت می کند که ریشه در شرع مقدس اسلام دارد و در سوره‌های متعدد قرآن کریم و احادیث شریف به این موضوع اشاره شده است.
وی با بیان اینکه به استحضار همشهریان گرامی می رسانم:بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد. این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون انجام هیچگونه فعالیت تجاری با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی اهداف زیر را دنبال می کند ؛عنوان کرد:
۱- توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال
۲- تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار
۳- پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد در راستای بهبود شاخص های اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه

بادپا افزود:جذب بیش از ۱۳ میلیون مشتری و پرداخت وام‌های قرض الحسنه به بیش از ۱۳ میلیون نفر در سطح کشور حاصل خدمات این بانک در طول ۱۵ سال فعالیت بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برنامه های اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را در دستور کار داشته و کارهای مختلفی در این حوزه انجام داده است از جمله:
سامانه پرداخت وام آنلاین در بستر همراه بانک و اینترنت بانک
افتتاح حساب آنلاین بر بستر همراه بانک و اینترنت بانک
راه اندازی پیشخوان مجازی
راه اندازی سامانه توثیق سهام
راه اندازی سفته و برات الکترونیک
احراز هویت آنلاین «سجام»
کارت هدیه مجازی
سامانه معدل حساب آنلاین
طراحی عملیات بانکی متنوع در همراه بانک

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان گفت:با این اقدامات همه عملیات بانکی در این بانک به صورت غیر حضوری و بدون استفاده از کاغذ قابل انجام است. این موارد نقش موثری در حفاظت از محیط زیست، حذف رفت و آمدهای غیر ضروری و تسریع در ارائه خدمات بانکی به مشتریان دارد.

بادپا تصریح کرد:بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان زنجان دارای ۱۵ شعبه در شهرهای زنجان،ابهر،قیدار ،آب بر ،خرمدره، ایجرود، سلطانیه ،صائین قلعه ،هیدج و شریف آباد است. و تا کنون توانسته است ۲۶۶ هزار فقره وام قرض الحسنه به ارزش بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال به مردم شریف استان زنجان پرداخت کند که این امر در نتیجه جذب ۳۶ هزار میلیارد ریال منابع قرض الحسنه توسط مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان بوده است. که این آمار ۷.۵ درصد از نقدینگی شبکه بانکی استان زنجان در بین ۲۸ بانک شامل می شود.

توانمندسازی مددجویان

وی افزود:در حال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد. در این بین اقشار محروم و دهک‌های پایین درآمدی بیش از دیگران در مضیقه هستند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌ عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با اشراف به این مسئله، به‌طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وام‌های قرض‌الحسنه مد نظر قرار داده است. در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای حمایتی مد نظر این بانک بوده، به‌طوری که ضمن اعطای کمک‌های بلاعوض و وام قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره)، وام قرض‌الحسنه‌ای را نیز برای مددجویان استان زنجان ارائه کرده که برخی از آن‌ها به این ترتیب است:
۱۶۷۰ فقره وام به ارزش ۷۵۴ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد، ۲۱۴ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۱۲۳ میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار ۲۵۳ فقره تسهیلات به ارزش ۷۳ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی افزون بر این، صورت گرفته است.

اشتغال‌زایی و کارآفرینی

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان اظهار داشت:بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سعی کرده وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که به منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک ارائه می‌کند، در راستای رونق کسب‌وکارها و البته توسعه پایدار در سطح کلان باشد. برای تحقق این هدف، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و متکی به فناوری به‌طور خاص مد نظر بوده است. اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری بانک مهر ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفته و تاکنون نزدیک به ۳.۱۲۰ فقره وام به ارزش ۱.۱۶۰ میلیارد ریال به این شرکت‌ها در سطح کشور پرداخت شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد:حمایت از اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب‌وکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی از دیگر محورهایی است که بانک مهر ایران برای پرداخت وام به آن توجه داشته است.

بادپا خاطر نشان کرد:بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قالب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوع، کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد. خوشبختانه این طرح با استقبال روبرو شده و روز به روز بر تعداد فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک افزوده می‌شود، به‌طوری که تا کنون بیش از ۲۷هزار کسب‌وکار در شهرهای مختلف کشور پذیرنده کالاکارت بانک مهر ایران شده‌اند که این موضوع می‌تواند قدرت انتخاب دریافت‌کنندگان کالاکارت را افزایش دهد. خوشبختانه این طرح با استقبال مواجه شده و تاکنون حدود ۳ میلیون نفر از هموطنان کالاکارت بانک مهر ایران را دریافت کرده‌اند.

وام پرداختی
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بیش از ۱۳ میلیون نفر رسیده است.تصریح کرد: این بانک تا پایان مهر ماه ۲۱۱ هزار میلیارد تومان را در قالب تقریباً ۱۳.۵ میلیون فقره وام در اختیار متقاضیان قرار داده است.

این مقام مسئول گفت:تعداد وام پرداخت شده بانک در طول سال‌های گذشته روندی افزایشی داشته به‌طوری که به دو میلیون و ۸۰۰ هزار فقره در سال گذشته رسیده است. در استان زنجان طی سال جاری و تا به امروز ۳۵ هزار و ۵۰۰ فقره وام معادل ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

بانک بدون کاغذ

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان افزود:بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با پیشتاز بودن در ارائه برخی خدمات الکترونیکی برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور، گامی مهم در تسریع فرآیند ارائه خدمت به مشتریان خود و همچنین کمک به حفظ محیط زیست از طریق کاهش مصرف کاغذ و حذف مراجعات غیرضروری مشتریان به شعب برداشته است. این بانک برای نخستین بار خدمات افتتاح حساب، محاسبه معدل حساب و درخواست وام را به‌صورت آنلاین و از طریق همراه‌بانک ارائه کرده است. همچنین احراز هویت سجام که یکی از مراحل مورد نیاز برای ورود به بورس است، برای نخستین بار از سوی این بانک به‌صورت غیرحضوری ارائه شد.

شفافیت مالی

بادپا با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شفافیت را تنها یک شعار تلقی نمی‌کند،تصریح کرد: بلکه آن را اصلی لازم‌الاجرا می‌داند و به استانداردهای ملی و بین‌المللی شفافیت پایبند است. از جمله اقدامات بانک در این حوزه می‌توان یادآور شد که صورت‌های مالی حسابرسی ‌شده سال‌های گذشته هم‌اکنون روی وب‌سایت بانک قابل دسترسی است.

افتخارات

وی افزود:فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اعطای وام قرض‌الحسنه مورد توجه مسئولان مختلف قرار گرفته و تقدیر مقامات مختلف کشوری و حاکمیتی را در پی داشته است.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران موفق شد در سال‌های گذشته چند موفقیت مهم در عرصه بین‌المللی کسب کند که برای نظام بانکی کشور مایه افتخار است.
راه یابی بانک قرض الحسنه مهر ایران به جمع ۱۰۰۰ بانک برتر جهان (بانک اول در خاورمیانه) به گزارش موسسه بنکر در سال ۲۰۲۲ از جمله این افتخارات است.

مسئولیت اجتماعی

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور هرگز از ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی غافل نشده است. بانک قرض الحسنه مهر ایران با چشم انداز “تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته” برنامه های مسئولیت اجتماعی گسترده ای را در دستور کار خود قرار داده است که بخشی از آن به شرح زیر است:
مشارکت در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت و خرید ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال (۴۰۰ قلم به ارزش بیش از ۷ میلیارد ریال سهم استان زنجان). گفتنی است در این طرح بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای نخستین بار در بین بانک‌های ایرانی، از منابع حاصل شده از دریافت جریمه دیرکرد برای حوزه مسئولیت اجتماعی و اقدامات عام المنفعه هزینه کرده است.
تحت پوشش بیمه حوادث قرار دادن ۵۰۰هزار خانه روستایی در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام

پرداخت وام قرض الحسنه برای راه اندازی پنل های خورشیدی در روستای بشاگرد با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)
مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از اشتغال آنها با پرداخت وام قرض‌الحسنه
مشارکت در تهیه اقلام برای آسیب دیدگان زلزله هرمزگان
مشارکت در تهیه بسته های لوازم التحریر با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری
مشارکت در تهیه مایحتاج آسیب دیدگان سیل در استان کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سیستان وبلوچستان
مشارکت در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی (ع)
همکاری با سازمان‌های حمایتی برای اعطای وام به نیازمندان و کمک بلاعوض به سیل‌زدگان هم از این جمله است. همچنین می‌توان به اجرای طرح همیاران مهر اشاره کرد. در طرح یاد شده، متقاضی ان مبلغ مورد نظر خود را به‌صورت بلاعوض در حسابی نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واریز می‌کنند. بانک نیز متعهد است مبالغ اهدا شده از سوی خیرین را به پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه در زمینه‌های اشتغال، تأمین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه‌ روستاها و مناطق محروم و … تخصیص دهد.

برنامه‌های سال جاری

در پایان و به اختصار، برخی از برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال جاری را خدمتتان عرض می‌کنم. پیش از آن باید اشاره کنم که با عنایت به گذشت تقریباً ۹ ماه از سال، بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها به لطف خداوند و همت کارکنان شایسته و مسئولیت پذیر بانک اجرایی شده است. این برنامه‌ها شامل مواردی است از جمله:
۱- اعطای وام قرض‌الحسنه به بیش از ۳ میلیون نفر در کشور ( ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر در استان زنجان)
۲- کمک به رونق بازار از طریق تقویت تقاضا برای خرید کالاهای ایرانی با طرح کالاکارت
۳- اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفرینی؛ توسعه همکاری و حمایت از طرح‌های دانش بنیان برای کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی
۴- توسعه خدمات برای ناتوانان جسمی، در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی همه اقشار جامعه
۵- برگزای جشنواره ملی، فرهنگی هنری قرض الحسنه
۶- راه اندازی زنگ قرض الحسنه در مدارس
خرسندیم از اینکه با روی کار آمدن دولت انقلابی، حل مسائل مردم و عدالت‌محوری بیش از پیش در دستور کار مسئولان قرار گرفته است. ما نیز در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تلاش می‌کنیم تا با پرداخت گسترده وام قرض‌الحسنه به اقشار مختلف، دسترسی مردم به وام نظام بانکی عادلانه‌تر از گذشته شود.
امید آنکه در سایه الطاف پروردگار و با اعتماد مشتریان و خیرّان عزیز بتوانیم توفیقات گذشته را استمرار بخشیده و کارنامه پرافتخارتری از بانک مهر ایران بر جای بگذاریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا