سیاسی و اجتماعی

آموزش صحیح پناهگیری از اهداف مانور زلزله است

امروز در این مانور ترویج فرهنگ ایمنی را میان دانش آموزان ترویج می کنیم و هدف آموزش و نحوه صحصح پناهگیری است تا خود و دیگران را در حوادث نجات دهند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان در حاشیه بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار” مدرسه ایمن – جامعه تاب آور” در ۱۰۲ مدرسه این استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر به هموطنان و دانش آموزان آموزش های مورد نیاز در مواجه با حوادث و بالایا را ارائه می دهد.
صفی اله کرامتی یادآوری کرد: نحوه پناه گیری و خروج اضطراری را در این آموزش ها را می آموزند و این آموخته ها به منازل و برای سایر اعضای خانواده نیز منتقل می شود.
وی تاکید کرد: هموطنان باید آگاه باشند که هنگام زلزله هرگز به دنبال فرار نباشند بلکه به دنبال پناهگیری صحیح باشند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: امسال دولت برای دستگاه های امدادی برنامه منجسم و خوبی در خصوص بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز دارد.
کرامتی اظهارداشت: امروز در این مانور ترویج فرهنگ ایمنی را میان دانش آموزان ترویج می کنیم و هدف آموزش و نحوه صحصح پناهگیری است تا خود و دیگران را در حوادث نجات دهند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مانور گفت: هیچ جامعه و اجتماعی را نداریم که تشابه اخلاقی داشته باشند و منطق و اندیشه بشر تضادها را در کنار هم قرار می دهد تا بر مشکلات جمعی فائق آید.
علی اسماعیلی به تاب آوری و ایمنی در مدارس اشاره کرد و اظهارداشت: برنامه های مانور زلزله که برگزار شده کمتر به تاب آوری بعد از حوادث و بلایا اشاره شده است.
وی یادآوری کرد: رعایت قوانین و ساخت و سازها، افزایش آگاهی هموطنان در برابر حوادث می تواند منجر به کاهش خسارت های جانی و مالی ناشی از آن شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به اینکه وقوع حوادث از جمله زلزله اجتناب ناپذیر است، در کنار آمادگی فیزیکی باید برای تنظیم رفتارها در حین حوادث و بعد از آن نیز باید فکری داشته باشیم و از آموزش های ارائه شده در این مواقع بهره ببریم.
گفتنی است، بیست و چهارمین مانور سراسرس زلزله و ایمنی در مدرسه متوسطه اول پسرانه نمونه دولتی علامه طباطبایی ناحیه ۲ زنجان با حضور مسئولان و دستگاه های امدادرسان، آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا