اقتصاد

معدوم سازی ۲ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان

معدوم سازی ۲ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در این استان به دلیل موارد غیربهداشتی و سپری شدن زمان مصرف معدوم شد.

محمدباقر حاج کاظمی افزود: در ۶ ماهه سپری شده از سال‌جاری ۱۱ هزار و ۴۰۸  مورد بازدید از واحدهای فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها، جگرکی و خودروهای حمل فرآورده های خام دامی بازدید شده است.معدوم سازی ۲ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان

وی گفت: در این بازدیدها توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی ۱۹ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان افزود: تخلف این پرونده ها  رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی ، تخلف در عرضه مواد پروتئینی ، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی بوده است.

حاج کاظمی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۹۳ مورد نیز تخلف غیربهداشتی مشاهده و تذکر کتبی به واحد متخلف صادر شده است.

وی افزود: ۱۱۰ مورد نیز از فرآورده های خام دامی مشکوک نمونه برداری شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی ، فرآورده مورد نیاز خود را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای زمان پایان مصرف و تولید ، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است ، خریداری و به این موارد دقت کنند.

حاج کاظمی یادآورشد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

استان زنجان حدود سه هزار و ۲۰۰ واحد تولید ، نگهداری ، توزیع و عرضه فرآورده های دامی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا