اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

خاطره نگاری ۵۷ مورد از خانواده های شهدا طی سال جاری

امسال ۵۷ مورد خاطره نگاری از خانواده های شهدا و ۴۵ مورد خاطره نگاری از جانبازان استان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شمار شهدای استان زنجان را ۲ هزار و ۹۱۸ شهید گفت: پرونده این شهدا در استان قرار دارد ولی تعداد شهدای منتسب به استان در مجموع سه هزار و ۵۳۵ شهید است.
عباس برزگر با اشاره به تحریم داروهای ایثارگران بویژه جانبازان گفت: امیداریم بصورت پیگیری شده بتوانیم داروهای تحریمی را تهیه و در اختیار ایثارگران قرار دهیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی لازم برای برگزاری یادواره شهدای استان در اسفندماه، اظهار داشت: بیشترین شهدای استان مربوط به اسفندماه و سه عملیات است.
عباس برزگر تصریح کرد: از مجموع شهدای استان ۱۸۶ شهید مربوط به عملیات کربلای پنج، ۱۲۵ شهید مربوط به عملیات والفجر هشت و ۱۲۰ شهید مربوط به عملیات خیبر بوده که همه این عملیات ها در ماه اسفند انجام شده است.
برزگر همچنین به ساماندهی گلزارهای شهدای استان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر ۹۵ درصد مزارهای واقع در گلزارهای شهدا ساماندهی شده است‌.
وی شمار گلزارهای شهدای استان را ۴۳۰ گلزار ذکر کرد و افزود: ۲ هزار و ۹۰۶ مزار در این گلزارها قرار دارد که ۴۰۵ گلزار با یک هزار و ۱۱۰ مزار در روستاها و ۲۵ گلزار با ۹۹۶ مزار در شهرها واقع شده است.
برزگر ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۷۶۱ مزار در ۳۷۱ گلزار استان ساماندهی شده است و با تامین اعتبار لازم ۱۰۰ درصد گلزارهای شهدای استان ساماندهی خواهد شد.
وی اظهار داشت: امسال ۵۷ مورد خاطره نگاری از خانواده های شهدا و ۴۵ مورد خاطره نگاری از جانبازان استان انجام شد.
وی گفت: هم اکنون ۳۸ حسینیه شهید در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت در استان فعال است.
عباس برزگر با اشاره به اینکه رویکرد های فرهنگی بنیاد بسمت استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی شده است، افزود: سعی و تلاش ما در بنیاد این است که برنامه ها را سمت و سو داده به ظرفیت مردمی دهیم چرا که تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا