اقتصاد

حل مشکل فقر و اقتصاد با حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان

اقتصاد دانش‌بنیان سبب افزایش کیفیت محصولات و قابلیت رقابت داشتن آنها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان ،عباس بابایی در نشست خبری با خبرنگاران به برگزاری رویداد ملی «تا ثریا» اشاره کرد و اظهار داشت:این رویداد فناورانه یک روزه پنج‌شنبه ۱۰ آذرماه به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می شود.
بابایی با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش‌بنیان سبب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری می‌شود، تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات اساسی ما در کشور کاهش بهره‌وری است که در صنایع و حتی کارهای دولتی نیز این را به وضوح می‌بینیم.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید و نخبگان دانشگاهی، ابراز کرد: رهبری امسال و سال‌های گذشته در جمع اساتید بر بحث هدفمند کردن تحقیقات تأکید داشته‌اند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه تنها راه دستیابی عادلانه و حل مشکل فقر و اقتصاد حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان سبب افزایش کیفیت محصولات و قابلیت رقابت داشتن آنها می‌شود.با بیان اینکه پژوهش‌ها باهدف تأمین نیازها و حل مسائل کشور باشد، تصریح کرد: تحقیقات در عین‌ حال باید ما در رسیدن سرآمدان علمی جهان کمک کند.
وی با بیان اینکه آنچه به‌ عنوان نقاط کور در حوزه علم وجود دارد باید حل شود، عنوان کرد: علم نافع علمی است که مشکلات کشور را حل کند.
بابایی با بیان اینکه امروزه مشکل اصلی کشور در حوزه اقتصادی است، ادامه داد: برای حل این مشکل باید تولید ملی را افزایش دهیم و این تولید به‌طور قطع با بد به سمت دانش‌بنیان حرکت کند.
وی با بیان اینکه باید هزینه تولید کاهش پیدا کند، افزود: دانش‌بنیان باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بیان کرد: باید کیفت کالاها افزایش پیدا کند تا کالاها قابلیت رقابت در بازار داشته باشند و دانش‌بنیان این امکان را فراهم می‌کند.
وی با یادآوری هفته بسیج، خاطرنشان کرد: با حضور بسیجیان و نیروهای مردمی درصحنه دفاع مقدس معادلات دشمن برهم ریخت و باعث شد به پیروزی برسیم.
بابایی با اشاره به برگزاری رویداد ملی فناورانه تا ثریا، ابراز کرد: این رویداد به دنبال حل مسائل فناورانه صنعت و بخش خصوصی هستیم.
وی با بیان اینکه باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم، تصریح کرد: در این رویداد به دنبال حل مشکلات فناورانه با رویکرد بسیج کردن منابع و افزایش اشتغال هستیم.
معاون هماهنگ کنند سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه ۲۹ طرح دانش‌بنیان به دبیرخانه این رویداد ارسال‌شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از این طرح‌ها در روز برگزاری رویداد ارائه می‌شوند.
خبرنگار: نرگس رسولی کد:۹۵۴۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا