اخبار ویژهعلم و فناوری

لزوم تزریق دانش به صنایع موجود

بخش عمده تولید دانش بنیان، این است که ما بتوانیم دانش را در صنایع موجود تزریق کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس پارک فاوا در کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال( تاد)، گفت: از دیدگاه اقتصادی، حرکت استان زنجان در راستای توسعه دیجیتال برای آینده اقتصاد

دکتر محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده ، به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه تولید دانش بنیان اشاره کرد و افزود: بخش عمده تولید دانش بنیان، این است که ما بتوانیم دانش را در صنایع موجود تزریق کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه تولید دانش بنیان نگاه به جوانان و توانمندی های آنها، برای ما موضوع بسیار مهم و البته کار سختی است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری و رئیس پارک فاوا، با بیان اینکه ایجاد شبکه‌ای از گلخانه های کوچک مقیاس به عنوان الگویی است که در حال پیگیری آن هستیم تاکید کرد: این الگو در استان زنجان به عنوان پایلوت، اجرا می شود که اقدامی در راستای اشتغال جوانان و کسب درآمد خواهد بود که به  مساحت آنها را بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ متر می باشد.

وی با بیان اینکه اولین مجموعه آزمایشگاهی این گلخانه ها نیز در استان زنجان ایجاد می شود، اظهار داشت: بعد از طی مراحل آزمایشی و برآوردهای لازم از جمله توجیه اقتصادی، این طرح در قالب تعریف شده برای آن، در سایر استان‌ها نیز اجرا می شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا