سیاسی و اجتماعی

نصب ۳۰ شیر هیدرانت در سطح شهر زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون خدمات شهری شهرداری زنجان از نصب ۳۰ شیر هیدرانت در سطح خبر داد و گفت: با نصب شیرهای موجود شهر زنجان به ایمنی استاندارد نزدیک‌تر شده است
غلامحسن احمدی در ارتباط با اقدامات شهرداری در حوزه ایمن‌سازی محیط شهری اظهار کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه نصب ۳۰ شیر هیدرانت (شیرهای آتش نشانی) در سطح میادین شهر است.
وی با اشاره به اینکه با نصب شیرهای موجود شهر زنجان به ایمنی استاندارد نزدیک‌تر شده است، اضافه کرد: برنامه مدیریت شهری نصب ۲۰ شیر دیگر در سال آینده است.
احمدی افزود: با توجه به اینکه امکان دسترسی سریع و آسان خودروهای آتش‌نشانی در سطح شهر به آبگیری و استفاده بهینه از زمان در مواقع آتش‌سوزی یکی از شاخصه‌های مهم در عملیات‌های آتش‌نشانی است، در همین راستا به دنبال افزایش شیرهای هیدرانت در سطح شهر هستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: در واقع نصب یک شیر هیدرانت به منزله داشتن یک منبع پایدار اطفایی و ایجاد سرعت عمل مناسب در حوادث آتش سوزی خصوصا در محل هایی که امکان تردد خودرو وجود ندارد و یا اعزام خودروهای زیاد باعث ترافیک سنگین می گردد، می تواند بسیار موثر باشد.

گفتنی است، شیرهای آتش نشانی در محل‌هایی که امکان تردد خودروهای اطفایی سخت و نیاز به سرعت عمل بالایی می‌باشد یا در محل‌هایی که حساسیت و احتمال بروز حریق های وسیع زیاد است نصب می‌شود تا در هنگام وقوع آتش سوزی آتش نشانان بتوانند بوسیله پمپ‌های پرتابل از آب موجود در شیرهای هیدرانت به منظور مهار آتش بهره برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا